• English (UK)
  • Greek (Greece)
ΑστέριαΑνενεργάΑστέριαΑνενεργάΑστέριαΑνενεργάΑστέριαΑνενεργάΑστέριαΑνενεργά
 


ΑΝΝΑ  ΒΙΣΣΗ  LIVE  Streaming  Concert  από  το  Παλλάς 

...του  Βασίλη  Λαδονικόλα  alive.gr


Τα  Streaming  Concerts  ζωντανής  αναμετάδοσης  σε  πραγματικό  χρόνο  αποτελούν  τη  νέα  τάξη  πραγμάτων  στο  συναυλιακό  γίγνεσθαι,  αλλά  και  στο  χώρο  του  θεάματος  –  ακροάματος  γενικότερα,  στις  παράξενες  μέρες  που  διάγουμε.  Το  αν  το  LIVE  Streaming  αναπληρώνει  προσωρινά  έστω  και  κατά  κάποιο  τρόπο,  το  κενό  των  άδειων  από  κοινό  συναυλιακών  αιθουσών,  θεάτρων  κλπ  και  πόσο  καλά  το  κάνει  αυτό,  ή  αν  ήρθε  για  να  μείνει  και  αφού  φύγει  η  πανδημία,  αυτό  είναι  κάτι  που  θα  διαπιστώσουμε  όλοι  μας  το  επόμενο  διάστημα.  Προς  το  παρόν  κρατάμε  τα  νέα  δεδομένα,  τις  ευκολίες,  αλλά  και  τις  προκλήσεις  που  αυτό  θέτει.  Ας  ξεκινήσουμε  λοιπόν  από  αυτές  τις  τελευταίες…
 
Οι  προκλήσεις  του  LIVE  Streaming
Καλλιτεχνικά  και  Τεχνικά,  οι  προκλήσεις  του  LIVE  streaming  είναι  πολλαπλές  για  όλους  τους  συντελεστές  μιας  συναυλίας  ή  μιας  παράστασης  και  βεβαίως  δεν  θα  μπορούσε  να  μην  ισχύει  αυτό  και  για  τον  κρίσιμο  τομέα  του  Audio,  καθώς  ο  ηχολήπτης  θα  πρέπει  να  μιξάρει  σε  πραγματικό  χρόνο  για  χιλιάδες  ανθρώπους  που  όμως  δεν  ακούν  ότι  ακούει  κι  αυτός,  δηλαδή  το  PA  του,  αλλά  ακούνε  τη  μίξη  του  μέσω  μιας  μεγάλης  ποικιλίας  πηγών  όπως:  τα  ακουστικά  του  κινητού  τους  (συνήθως  ακουστικά  με  κόστος  κατασκευής  μερικών  ευρώ),  τα  ηχεία  της  τηλεόρασης,  το  ενσωματωμένο  ηχείο  του  tablet  ή  του  κινητού  τους  και  μάλλον  σπανιότερα  η  ακρόαση  γίνεται  μέσω  ενός  καλού  ζεύγους  ακουστικών  ή  ενός  επίσης  καλού  hi-fi  ή  hi-end  συστήματος…
 
Από  το  Immersive  in  ear  στο  immersive  on  line  streaming

KLANG  είναι  γνωστή  για  την  Immersive  in  ear  πλατφόρμα  της  που  πρωτίστως  προορίζεται  για  τη  μίξη  των  in  ear  monitor  των  μουσικών.  Στην  περίπτωση  όμως  της  πρώτης  διαδικτυακής  συναυλίας  της  Άννας  Βίσσης  ανήμερα  Πρωτοχρονιά,  ο  ρόλος  του  KLANG  ήταν  διαφορετικός,  καθώς  μέσω  αυτού  άκουσαν  τη  μίξη  της  συναυλίας  όχι  οι  μουσικοί  της  μπάντας,  αλλά  οι  χιλιάδες  διαδικτυακοί  fans  σε  Ελλάδα  και  εξωτερικό.Μιλώντας  με  τον  Γιάννη  Μπαξεβάνη,  το  Foh  ηχολήπτη  της  Άννας  Βίσση  εδώ  και  σχεδόν  μια  10ετία,  αλλά  και  με  το  Μάριο  Καριώτη  της  Kariotis  Audio  &  Lighting  που  αντιπροσωπεύει  την  KLANG  Technologies  στη  χώρα  μας,  οι  δυο  τους  μας  παρέθεσαν  το  χρονικό  της  ιδέας,  τις  παραμέτρους  που  κλήθηκαν  να  διαχειριστούν  και  βεβαίως  την  πρακτική  εφαρμογή  του  εν  λόγω  project  που  τελικώς  δικαίωσε  για  την  πίστη  τους  σε  αυτό  αμφότερους  εκείνους,  αλλά  μαζί  τους  και  τις  Θεατρικές  Σκηνές  (εταιρεία  Παραγωγής  του  Event)  αλλά  και  όλο  το  καλλιτεχνικό  team  για  την  εμπιστοσύνη  τους  και  το  πάντα  ανοικτό  μυαλό  τους  σε  νεωτερισμούς…
 
Ο  εξοπλισμός  και  η  δρομολόγηση  του  σήματος…

Ο  Μάριος,  αφού  μας  είπε  ότι  αυτό  το  project  το  είχε  στο  μυαλό  του  καιρό  και  το  πίστευε  πολύ  έχοντας  ήδη  πραγματοποιήσει  αρκετές  δοκιμές  και  Α-Β  τεστ  και  αφού  ήταν  αρκετά  σίγουρος,  εν  συνεχεία  το  πρότεινε  στον  Γιάννη  Μπαξεβάνη  ο  οποίος  όχι  μόνο  δεν  ήταν  αρνητικός,  αλλά  δήλωσε  εξ’  αρχής  έτοιμος  να  το  δοκιμάσει,  κάτι  που  έγινε  στην  έδρα  της  Kariotis  Audio  &  Lighting  με  δικό  του  προ  ηχογραφημένο  πολυκάναλο  υλικό.
Και  αφού  ο  Γιάννης  άκουσε,  πείσθηκε  και  ‘ψήθηκε’,  μερικές  μέρες  μετά,  το  KLANG  βρέθηκε  στον  Foh  εξοπλισμό  του  Θεάτρου  Παλλάς  για  τις  ανάγκες  μίξης  του  Live  streaming  Concert  της  Πρωτοχρονιάς.Ο  εξοπλισμός  που  χρησιμοποιήθηκε  στο  live  streaming  του  Παλλάς,  περιλάμβανε  τα  εξής:1  SD  Rack  56in/48  out    32bit  John  Stadius  DAC  &  ADC1  Digico  SD12  για  Monitoring1  Digico  SD10  για  τη  Μίξη  του  streaming1  KLANG  Fabrik  για  την  immersive  -  binaural  μίξη.
 
Όσον  αφορά  τη  δρομολόγηση  του  σήματος,
τα  56κανάλια  της  μίξης  οδηγήθηκαν  στο  KLANG  direct  out  (post  processing  -fader-mute  της  DiGiCo)  μέσω  πρωτοκόλλου  M
 
Το  control  του  KLANG  έλαβε  χώρα  από  την  κονσόλα  μέσω  του  integration  KLANG  external  control  της  DiGiCo  SD10,  καθώς  και  μέσω  Laptop,  αλλά  και  μέσω  ενός  iPad  προκειμένου  να  είναι  άμεση  και  γρήγορη  η  όποια  παρέμβαση  χρειαζόταν  ανά  πάσα  στιγμή.  H  stereo  έξοδος  μετά  το  processing  του  KLANG  επέστρεφε  στην  κονσόλα  μέσω  MADI  σε  MATRIX  και  από  εκεί  ‘έβγαινε’  στον  αέρα.
 
Ας  δώσουμε  όμως  το  λόγο  στο  Γιάννη  Μπαξεβάνη που  θα  μας  πει  περισσότερα  και  θα  μας  λύσει  όλες  τις  απορίες…
 
aLive: 
Γιάννη  Καλή  Χρονιά…  Πήγε  καλά  η  πρώτη  παραγωγή  της  χρονιάς  στο  Παλλάς…
Γ.Μ.  Καλή  Χρονιά  σε  όλους.  Πήγε  πολύ  καλά,  απ’  όλες  τις  πλευρές!    Καταρχήν,  θα  ήθελα  να  ευχαριστήσω  πολύ  το  Μάριο  Καριώτη  για  την  πρόταση  και  όλη  του  την  υποστήριξη,  την  τεχνική  εταιρία  του  Σταύρου  Ανδρέου  και  όλη  την  τεχνική  ομάδα  του  Παλλάς.
Την  παραγωγή  μου  Νίκη  Βίσση  και  βεβαίως  την  Άννα  Βίσση  που  με  εμπιστεύεται  σε  κάθε  κίνηση  και  είναι  τόσο  θετική  για  καθετί  καινούργιο  που  της  προτείνω.
 
aLive: Ποια  είναι  η  έως  τώρα  εμπειρία  σου  με  Live  Streaming  και  ποιες  είναι  οι  σημαντικότερες  διαφορές  και  ιδιαιτερότητές  του  με  ένα  κανονικό  Live…
Γ.Μ.  Αυτό  είναι  το  πρώτο  αποκλειστικά  Live  Streaming  που  κάνω  με  την  Άννα.  Οι  διαφορές  είναι  μεγάλες  και  δεν  ακούγονται  real  time  όπως  στο  live  (PA),  επομένως  αναφερόμαστε  σε  μια  δύσκολη  συνθήκη  όπως  όλοι  γνωρίζουμε.
 
aLive: 
Ποια  ήταν  η  επαφή  σου  με  το  σύστημα  της  Klang  έως  τώρα;
Γ.Μ.  Είχα  ακούσει  το  Klang,  το  είχα  μελετήσει  αλλά  σαν  Foh  δεν  περίμενα  ότι  θα  μου  είναι  απαραίτητο!!!
 
aLive:  Πως  λοιπόν  αποφάσισες  να  δοκιμάσεις  να  χρησιμοποιήσεις  το  Klang  στη  Foh  μίξη  σου;  Έκανες  πολλά  A-B  tests  ή  πείσθηκες  από  την  αρχή;
Γ.Μ. Ήταν  μια  ιδέα  του  Μάριου  κι  έπειτα  από  μια  πολύ  ξεκάθαρη  συζήτηση  μεταξύ  μας  ότι  πρέπει  να  δουλέψουμε  για  να  γίνει,  έτσι  και  έγινε.  Κάναμε  πολλά  Α-Β  test  σε  τηλεόραση,  σε  laptop,  σε  ακουστικά  σε  κινητά  σε  tablet  σε  ότι  θέλεις…
Με  backup  σενάρια,  με  χίλια  δυο.
Ήθελα  το  χρόνο  μου  για  να  βεβαιωθώ  ότι  θα  παίξει  παντού  καλά.
 
aLive: Πως  υλοποιήθηκε  όλο  αυτό  τεχνικά;  Με  δεδομένο  ότι  ο  κόσμος  θα  μπορούσε  να  ακούει  το  Live  από  αρκετά  διαφορετικές  πηγές  (ακουστικά,  ηχείο  κινητού,  ηχεία  laptop  ή  τηλεόρασης  κλπ  κλπ)  πως  ψαχτήκατε  προκειμένου  να  εξασφαλίσετε  το  βέλτιστο  δυνατό  αποτέλεσμα;
Γ.Μ.  Πρέπει  να  πετύχεις  ένα  πολύ  υψηλό  μέσο  όρο  για  να  μπορέσει  να  είναι  καλό  σε  όλα.  Στα  ακουστικά  βέβαια  θα  είναι  πάντα  3D  και  πιο  εντυπωσιακό.  Πολύ  βασική  προϋπόθεση  να  είναι  stereo  γιατί  πολλά  έχουμε  δει  όλοι  μας…!
Θέλει  αρκετά  Α-Β  test  συν  ότι  πρέπει  να  υπολογίζεις  μέσα  σε  όλα  αυτά  και  το  loudness!
 
aLive: Πως  δρομολόγησες  τα  50+  κανάλια  της  μίξης  σου  και  πως  τα  διαχειρίστηκες;  Άλλαξε  η  λογική  σου  στη  μίξη;  Με  λίγα  λόγια,  δοκίμασες  και  πιο  ακραία  πράγματα  ή  το  πήγες  συντηρητικά;
Γ.Μ. Όλα  τα  κανάλια  δρομολογήθηκαν  στο  Κlang.  Τα  effects  λόγο  του  ότι  χρησιμοποιώ  αρκετά,  τα  ομαδοποιήσαμε  με  την  Digico,  και  τα  πράγματα  έγιναν  πιο  απλά,  κι  εγώ  παρέμεινα  στο  ίδιο  περιβάλλον  που  είχα  φτιάξει.  Η  λογική  στην  μίξη  δεν  αλλάζει,  ο  τρόπος  για  να  το  πετύχεις  νομίζω  αλλάζει.
Δοκίμασα  αρκετά  και  διάλεξα  ένα  τρόπο  ώστε  να  είναι  υγιές  σε  όλα  τα  μέσα  αναπαραγωγής…
 
 
aLive:  Μετά  από  όλο  αυτό  τι  σου  άρεσε,  τι  θα  άλλαζες  και  τι  πιστεύεις  ότι  θα  μπορούσε  να  βελτιωθεί  (είτε  στον  τρόπο  που  δούλεψες,  είτε  στο  ίδιο  το  Klang  ή  το  streaming  γενικώς);
Γ.Μ. Θα  ήμουν  ίσως  πιο  τολμηρός,  δεν  ξέρω,  ακόμα  το  ψάχνω  σε  κάποια  πράγματα,  όχι  πολλά.
Το  θέμα  streaming  είναι  ένας  νέος  τρόπος  λόγω  της  κατάστασης  που  έχει  δημιουργηθεί  με  την  πανδημία,  και  πρέπει  να  δούμε  με  ακρίβεια  πλέον  τα  specs,  καθώς  και  τα  δεδομένα  της  τηλεόρασης  και  αυτά  τα  specs  θα  πρέπει  να  τηρούνται  με  απόλυτη  ευλάβεια.
 
aLive:
  Στο  επόμενο  Live  Streaming  (που  μάλλον  θα  έρθει  γρήγορα  μετά  την  επιτυχία  του  πρώτου)  θα  βρίσκεται  και  πάλι  το  Klang  στο  Foh  σου  ή  όλο  αυτό  ήταν  ένα  πείραμα;
Γ.Μ.  Δεν  θα  μπορούσα  να  φανταστώ  live  streaming  χωρίς  Klang.
Σου  δίνει  τη  δυνατότητα  να  είσαι  στο  venue  λόγο  του  binaural  και  αυτό  νομίζω  ότι  κάνει  πιο  ενδιαφέρουσα  τη  συνολική  εμπειρία  ακρόασης  για  το  θεατή,  ενώ  παράλληλα  όλο  αυτό  αποτελεί  και  μια  νέα  πρόκληση  γενικότερα.
 
aLive: Ευχαριστούμε  για  τις  πληροφορίες,  καλή  Χρονιά  σε  Ολους  με  Υγεία  και  καλές  δουλειές!
 
Συντελεστές  –  Ομάδα  Παραγωγής

Επιμέλεια  Προγράμματος
Άννα  Βίσση  –  Παναγιώτης  Τσεβάς
 
Special  Guests:

Νίκος  Μουτσινάς,  μαζί  του  ως  ‘Βάνια’,  η  Ματίνα  Νικολάου
 
Μουσικοί:
Αντώνης  Ανδρέου  -  Τρομπόνι
Δημήτρης  Γάσιας  -  Βιολί
Γιάννης  Καφετζόπουλος  -  Πλήκτρα,  Πιάνο
Κώστας  Κεφαλάς  -  Τρομπέτα
Παναγιώτης  Κολοκοτρώνης  -  Μπουζούκι
Μιχάλης  Μπακάλης  -  Κρουστά,  Ταραμπούκα,  Νταούλι
Δημήτρης  Μποσινάκος  -  Τύμπανα
Κώστας  Πατσιώτης  -  Μπάσο
Carlos  Eleuterio  Perez  -  Ηλεκτρική  Κιθάρα
Δημήτρης  Σιάμπος  -  Ηλεκτρική,  Ακουστική,  Κλασσική  Κιθάρα
Παναγιώτης  Τσεβάς  -  Ακορντεόν,  Επιμέλεια  Ορχήστρας
 
Νατάσα  Μηνδρινου  -  Τραγούδι,  Φωνητικά
Νικόλας  Ραπτάκης  -  Τραγούδι,  Φωνητικά
 
Τεχνική  Ομάδα
Γιάννης  Μπαξεβάνης  -  Επιμέλεια  Ήχου
Αργύρης  Λιανός  –  Ηχολήπτης  Stage
Μενέλαος  Ορφανός  –  Σχεδιασμός  Φωτισμού
Νικόλαος  Πηλιούρης  -  Stage  Manager
 
Makeup:  Παντελής  Τουτουντζής
Hair  Styling:  Πάνος  Παπανδριανός
Styling:  Δάφνη  Ηλιάκη
 
Επιμέλεια  Συντονισμού
Νίκη  Βίσση  Μπούφη
 
Παραγωγή
Θεατρικές  Σκηνές
 
Live  Streaming  by  dotmov
 
Σημειωτέων  ότι  η  εορταστική  συναυλία  της  αγαπημένης  ερμηνεύτριας  ταξίδεψε  σε  8.500  σπίτια,  σε  42  χώρες  και  έγινε  Νο1  trend  στο  Twitter,  πριν  καν  εκείνη  εμφανιστεί  στην  σκηνή!
 
Κλείνοντας  να  αναφέρουμε  ότι  το  προσεχές  Σάββατο  09/01/2021  η  συναυλία  θα  προβληθεί  ξανά  μαγνητοσκοπημένη,  με  το  check-in  στην  προβολή  να  είναι  διαθέσιμο  οποιαδήποτε  ώρα,  από  τις  19:00  και  για  24h,  μετά  από  απαίτηση  των  Ελλήνων  του  εξωτερικού!  Όσοι  λοιπόν  δεν  είδατε  την  συναυλία  και  θέλετε  να  ακούσετε  την  επίδραση  του  Klang  στην  τελική  μίξη,  έχετε  ακόμα  μια  ευκαιρία  το  προσεχές  Σάββατο…

 

Tags: