• English (UK)
  • Greek (Greece)
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr
  • kariotis.gr

ΑξιολόγησηΧρήστη: 5 / 5

ΑστέριαΕνεργάΑστέριαΕνεργάΑστέριαΕνεργάΑστέριαΕνεργάΑστέριαΕνεργά
 

Immersive seminars

 

digico klang1

digico reference audix

Η  εταιρία  Kariotis  Audio  &  Lighting  διοργάνωσε  και  φέτος  μια  εκπαιδευτική  2ημερίδα  στις  19  &  20  Μαρτίου  στο  πάντα  φιλόξενο  Elefsina  Hotel,  με  τη  θεματολογία  να  είναι  διευρυμένη  και  ενδιαφέρουσα,  περιλαμβάνοντας  όλες  τις  νέες  προϊοντικές  και  τεχνολογικές  εξελίξεις  της  DiGiCo  (με  εισηγητή  το  Jaap  Pronk),  των  3-D  In  ear  monitors  συστημάτων  της  Γερμανικής  Klang  Technologies  (με  προσκεκλημένο  τον  Phil  Kamp),  των  καλωδίων  της  Ιταλικής  Reference  Laboratory  με  εισηγητή  τον  CEO  της  εταιρίας  Angelo  Tordini  και  τα  μικρόφωνα  της  Αμερικάνικης  Audix  για  τα  οποία  μας  μίλησε  ο  Παύλος  Σαπουντζής. 

To  aLive  ήταν  παρών  προκειμένου  να  παρακολουθήσει  τα  σεμινάρια  και  να  ενημερώσει  για  το  περιεχόμενό  τους  όλους  τους  αναγνώστες  του,  επαγγελματίες  του  ήχου,  που  δεν  μπόρεσαν  να  παραβρεθούν  στην  ούτως  ή  άλλως  κατάμεστη  αίθουσα  του  Elefsina  Hotel.  Ας  το  πιάσουμε  λοιπόν  από  την  αρχή…

Όλες  οι  τεχνολογικές  εξελίξεις  στη  DiGiCo  με  φόντο  τη  ναυαρχίδα  της,  SD7  Quantum  Engine… 

Η  παρουσίαση  ξεκίνησε  με  τον  χαρισματικό  κ.  Jaap  Pronk  που  είναι  ήδη  δημοφιλείς  (και)  στα  μέρη  μας,  ο  οποίος  αφού  συστήθηκε  σε  όσους  δεν  τον  γνώριζαν,  ξεκίνησε  την  παρουσίαση  με  τις  τεχνολογίες  και  τη  φιλοσοφία  των  μίξερ  της  DiGiCo,  καθώς  και  τους  σημαντικότερους  καλλιτέχνες,  τα  γκρουπ,  τις  παραγωγές,  τα  μιούζικαλ  και  τα  venues  που  εμπιστεύονται  και  χρησιμοποιούν  τα  μίξερ  της  DiGiCo  παγκοσμίως.

 

Τεχνολογία  Stealth  και  FPGA  Processing

Στη  συνέχεια  ο  Jaap  μας  έδειξε  το  FPGA  τσιπ  και  το  όραμα  του  John  Stadius  για  τη  νέα  τεχνολογία  και  πως  ξεπέρασε  DSP    τεχνολογία  και  X86/  Intel  Technology  και  επέλεξε  τα  FPGA  τσιπ  (Field  Programmable  Gate  Array)  για  τη  σύνθετη  διαδικασία  της  επεξεργασίας.  Τα  FPGAs  νέας  γενιάς  έχουν  εξελιχθεί  δραστικά  στις  μέρες  μας  και  μπορούν  πλέον  να  εκτελέσουν  και  να  διαχειριστούν  υπερ-πολλαπλάσιους  υπολογισμούς  απ’  ότι  οι  προκάτοχοί  τους  και  κυρίως  απ’  ότι  τα  πλέον  εξελιγμένα  DSP  κυκλώματα.  Αυτό  με  απλά  λόγια  σημαίνει  ότι  τα  μίξερ  της  σειράς  SD  μπορούν  να  κάνουν  τα  πάντα  σε  μια  μίξη,  δίχως  να  χρειάζεται  να  ‘σβήσεις’  EQ  για  να  βάλεις  κι  άλλο  reverb  ή  να  ‘τσιγουνευτείς’  μια  επεξεργασία  εις  βάρος  κάποιας  άλλης.  Εν  συνεχεία  αναφέρθηκε  στο  NVRA,  το  ‘emergency’  τσιπ  που  έχουν  εγκαταστήσει  για  την  γρήγορη  επαναφορά  της  κονσόλας,  ενώ  μας  έδειξε  αναλυτικά  πως  το  PC  και  η  Audio  Engine  στην  καρδιά  των  SD  λειτουργούν  ανεξάρτητα  και  έχουν  μόνο  δυο  συνδέσεις  μεταξύ  τους  (τάση  και  έλεγχος).  Σε  αντίθεση  με  άλλους  κατασκευαστές  που  έχουν  ταυτοποιήσει  το  software  engine  με  το  audio  engine,  η  DiGiCo  επιμένει  να  διαχωρίζει  πλήρως  τις  δυο  αυτές  μηχανές  με  αποτέλεσμα  να  εκκινούν  και  να  ελέγχονται  ανεξάρτητα.

 

CORE2=Return  of  Investment

Στη  συνέχεια  ο  Jaap  υπενθύμισε  στους  παρόντες  το  γιατί  το  CORE2  software  της  σειράς  SD  αποτελεί  επιστροφή  της  επένδυσης  σε  όσους  έχουν  αποκτήσει  DiGiCo  μίξερ,  καθώς  μέσω  του  CORE2  οι  κονσόλες  είναι  συμβατές  με  την  αιχμή  της  τεχνολογίας  και  την  εξέλιξη.  Εδώ  ακριβώς  μας  αποκάλυψε  ότι  θα  υπάρξουν  σημαντικές  αναβαθμίσεις  για  κονσόλες  όπως  η  SD  10,  ενώ  έκανε  και  ειδική  αναφορά  για  την  SD12…

Το  νέο  best  seller  λέγεται  SD12  ή  αλλιώς  ‘compact  2  engineer  console’

Για  την  SD12  μας  είπε  ότι  είναι  το  πιο  δημοφιλές  και  καλοπουλημένο  μίξερ  της  DiGiCo  αυτή  την  περίοδο,  ενώ  μετά  την  έκθεση  της  Φρανκφούρτης  όπου  θα  παρουσιαστούν  οι  αναβαθμίσεις  της,  θα  είναι  ουσιαστικά  άλλο  μίξερ  με  περισσότερα  κανάλια  και  busses.  Επίσης  τόνισε  ότι  η  SD12    αποτελεί  κονσόλα  που  ειδικεύεται  σε  φεστιβάλ  καθώς  μπορεί  να  φιλοξενήσει  ταυτόχρονα  2  ηχολήπτες  και  γι’  αυτό  άλλωστε  την  κατασκεύασαν.  Η  κονσόλα  είναι  έτοιμη  για  το  μέλλον  με  προίκα  το  connectivity  καθώς  μέσω  των  νέων  DMI  cards  64  καναλιών  (και  της  νέας  AVB  Milan  που  έρχεται)  η  κονσόλα  μπορεί  να  υποστηρίξει  οποιοδήποτε  ψηφιακό  φορμά  του  παρόντος  και  του  μέλλοντος.

 

delay  compensation  και  Zero  Group

Εν  συνεχεία  ο  Jaap  μας  μίλησε  για  δυο  αρκετά  σημαντικά  και  αλληλένδετα  θέματα.  Εξήγησε  ότι  το  delay  compensation  όσον  αφορά  την  ‘καθυστέρηση’  της  διαδρομής  του  σήματος  ανάμεσα  στα  κανάλια  εισόδου,  στα  γκρούπ  και  στα  aux  που  έχουν  συγκεκριμένο  timedelay  14  samples  (290us@48kHz  & 145us@96kHz   ανεξάρτητα  της  επεξεργασίας  που  έχει  δεχθεί  το  σήμα  σε  κάθε  στάδιο)  είναι  εξ’  ορισμού  αντισταθμισμένο  κάτι  που  σημαίνει  ότι  έχουμε  100%  χρονική  ευθυγράμμιση.  Στην  περίπτωση  όμως  που  η  διαδρομή  του  σήματος  γίνεται  εξαιρετικά  περίπλοκη  (μας  έφερε  το  παράδειγμα  του  ‘fat  American  snare’)  και  οδηγήσουμε  το  σήμα  ενός  ταμπούρου  από  το  κανάλι  εισόδου  απευθείας  στο  master,  ενώ  ταυτόχρονα  το  οδηγούμε  για  συγκεκριμένη  επεξεργασία  σε  ένα  γκρουπ  και  εν  συνεχεία  στο  master,  τότε  χάνεται  το  time  alignment,  καθώς  σε  αυτή  την  περίπτωση  έχουμε  σήμα  από  δυο  ταμπούρα,  με  το  delay  που  εισάγεται  στη  διαδρομή  να  ισούται  με  το  μήκος  ενός  strip.  Η  λύση  στο  εν  λόγω  πρόβλημα  είναι  η  δημιουργία  ενός  Zero  Group  δίχως  καθόλου  επεξεργασία  προκειμένου  να  αντισταθμίσουμε  την  καθυστέρηση  και  να  ευθυγραμμίσουμε  χρονικά  την  άφιξη  του  σήματος  των  ‘2  ταμπούρων’  στο  master  section  του  μίξερ  (με  τη  διαδρομή  των  2  σημάτων  από  το  fader  στο  master  να  ισούται  με  28samples).

Αθροίζοντας…

Στη  συνέχεια  ο  Jaap  στάθηκε  στην  επεξεργασία  40bit  floating  point  και  στο  γεγονός  ότι  υπερβαίνει  κατά  13  φορές  το  επίπεδο  της  ανθρώπινης  ακοής  (120dB),  γεγονός  που  εξασφαλίζει  ταχύτατη  επεξεργασία,  χαμηλό  latency  και  αμελητέα  παραμόρφωση.  Εδώ  μας  παρουσίασε  και  τον  Ultimate  Stadius  32  bit  Pre  Amp  που  περιλαμβάνει  δυο  32μπιτους  ADC  μετατροπείς  ανά  κανάλι  και  πλήρως  ανεξάρτητη  διαδρομή  του  audio  σήματος  από  την  είσοδο  στον  μετατροπέα,  αναφέροντας  χαρακτηριστικά  ότι  πρόκειται  για  15  φορές  ταχύτερο  μηχάνημα  από  οτιδήποτε  άλλο  κυκλοφορεί  εκεί  έξω  (όσον  αφορά  το  latency),και  με  καλύτερες  επιδόσεις  σε  σχέση  με  αντίστοιχα  προϊόντα  του  ανταγωνισμό  στων  τομέα  της  δυναμικής  περιοχής  D-A  κλπ.

 

SD7  Quantum  Engine  με  σάρκα  και  οστά

Και  έφτασε  η  ώρα  για  την  SD7  Quantum  Engine  και  μάλιστα  είχαμε  όλοι  το  προνόμιο  να  έχουμε  μια  SD7  Quantum  Engine  απέναντί  μας.  Πρόκειται  για  την  ναυαρχίδα  της  DiGiCo  και  για  μια  από  τις  κορυφαίες  (αν  όχι  την  κορυφαία)  κονσόλα  που  κυκλοφορεί  εκεί  έξω.  Πλέον,  στην  έκδοση  Quantum  υποστηρίζει  253  κανάλια  εισόδου  με  full  processing,  master  bus  με  full  processing,  48  x  48  matrix  bus  με  full  processing,    48FX,  16  heavy  FPGA  &  32  Sharc  FX

 

Nodal  Processing

Ο  Jaap  μας  έδειξε  στην  πράξη  τις  νέες  λειτουργίες  Nodal  Processing  (ένα  πατενταρισμένο  σύστημα  που  δουλεύει  σε  Quantum  περιβάλλον),  True  Solo  (ενεργοποιείται  μια  οθόνη  που  επιτρέπει  την  άμεση  και  ομαδική  επιλογή  των  solos  για  κάθε  είσοδο,  έξοδο,  ομάδα  ή  γκρουπ  γεγονός  ιδιαίτερα  χρήσιμο  κατά  τη  monitor  χρήση  της  κονσόλας)  και  Insert  Position. 

Η  λειτουργία  Nodal  Processing  αξίζει  ιδιαίτερης  αναφοράς  γιατί  στην  πράξη  και  στο  χειρισμό  θα  φανεί  ιδιαίτερα  χρήσιμη  στους  ηχολήπτες.  Με  αυτή,  ο  χρήστης  ‘ανοίγει’  ένα  κανάλι  προκειμένου  να  χρησιμοποιήσει  την  έξτρα  επεξεργασία  στα  κανάλια  ή  στα  buss  που  θέλει  και  να  έχει  πλήρη  απεικόνιση  του  μενού  της  έξτρα  επεξεργασίας.  Επίσης  ξεναγηθήκαμε  στο  νέο  Clock  systems  της  κονσόλας  με  τις  περισσότερες  εισόδους  και  i/o  για  να  λειτουργήσει  με  ανεξάρτητα  clocking  συστήματα.  Είδαμε  και  στην  πράξη  το  νέο  Solo  in  place  (το  ονομάζουν  true  solo)  και  λειτουργεί  ως  μη  καταστροφικό  Solo  in  place  στην  περίπτωση  της  κονσόλας.  Επίσης  μάθαμε  ότι  θα  μας  περιμένουν  εξτρά  νέα  για  την  SD7  Quantum  στην  προσεχή  έκθεση  της  Φρανκφούρτης.

 

4REA4  –  H  νέα  installation  πλατφόρμα

Το  4REA4  αποτελεί  τη  νέα  installation  πλατφόρμα  της  DiGiCo  στην  οποία  η  εταιρία  έχει  επενδύσει  πολύ  για  τις  μόνιμες  εγκαταστάσεις  κάθε  είδους  όπως  large  entertainment  venues,  houses  of  worship,  theatres  καθώς  και  σε  φεστιβάλ  και  μουσικά  venues. 

Στην  καρδιά  του  συστήματος  βρίσκεται  η  μηχανή  επεξεργασίας  4REA4  μαζί  με  όλο  το  σύγχρονο  connectivity  ‘οπλοστάσιο’  της  εταιρίας  και  ένα  ισχυρό  λογισμικό  ελέγχου,  προκειμένου  να  επιτευχθεί  το  απαραίτητο  routing,  processing  και  ο  έλεγχος  της  μίξης  που  απαιτεί  ακόμα  και  το  πιο  απαιτητικό  venue  και  η  πιο  σύνθετη  εγκατάσταση.

Το  4REA4  processing  engine  rack  διαθέτει  4  περιοχές  μίξης  ή  ζώνες,  έκαστη  με  το  δικό  της  στερεοφωνικό  master  output,  CGs  και  τα  δικά  της  εφέ.  Για  τι  εν  λόγω  ζώνες,  ο  χρήστης  έχει  διαθέσιμα  128  input  channel  4AREA4  και  48  buss  output  processing  strips,  τα  οποία  μπορεί  να  χρησιμοποιήσει  ανεξάρτητα  στη  ζώνη  που  επιθυμεί  και  με  τον  τρόπο  που  επιθυμεί. 

Για  τον  έλεγχο,  τη  μίξη  και  το  routing  των  ανεξάρτητων  ζωνών  και  περιοχών,  η  εταιρία  ανέπτυξε  μια  νέα  σειρά  από  control  panels  και  external  I/O  units,  τα  οποία  τα  είδαμε  από  κοντά  στο  σεμινάριο  εδώ  στο  Elefsina  Hotel  και  είναι  απολύτως  συμβατά  με  τον  επεξεργαστή  4REA4  processing  engine  και  το  αντίστοιχο  software  ελέγχου.

Νέες  εφαρμογές  Ethernet  περιλαμβάνονται  στο  επίσης  νέο  wall  mounting  single  rotary  ACONTROL1  με  το  ενσωματωμένο  TFT  display  που  προορίζεται  για  τον  έλεγχο  μικρότερων  ζωνών,  ενώ  το  μεγαλύτερο  ACONTROL8  με  τα  8  100m  faders  έχει  σχεδιαστεί  για  πιο  απαιτητικό  περιβάλλον  ελέγχου  (ο  ACONTROL6  συμπληρώνει  τη  σειρά  των  controllers).  Οσο  για  τα  τοπικά  I/O  boxes  αυτά  θα  ελέγχονται  αποκλειστικά  μέσω  Ethernet  ή  Dante.  Τα  νέα  box  είναι  μεταξύ  άλλων  το  A168  STAGE  floor  rack  και  το  A164  WALL  LCD  box,  τα  οποία  παρέχουν  εισόδους  mic  και  στάθμης  γραμμής  (line  level)  με  ανάλυση  96kHz  audio. 

O  Jaap  εν  συνεχεία  μας  έδειξε  αρκετά  πρακτικά  παραδείγματα  επιλογών  πηγών  και  οδήγησης  του  συστήματος  σε  διαφορετικές  ζώνες  και  ανάγκες,  παρουσιάζοντάς  τις  σημαντικότερες  δυνατότητες  ενός  πληρέστατου  κέντρου    επικοινωνίας  και  διαχείρισης  ήχου,  ενώ  μας  πληροφόρησε  ότι  αργότερα  μέσα  στη  χρονιά  θα  υπάρξει  αμφίδρομη  επικοινωνία  του  συστήματος  με  τα  πρωτόκολλα  των  Crestron  &  AMX,  ενώ  στη  Φρανκφούρτη  θα  κάνουν  το  ντεμπούτο  τους  MADI64  SRC  και  DANTE64  SRC.  Μας  έδωσε  επίσης  παραδείγματα  Digital  Festival  Matrix  από  Live  venue  (outdoorή  θέατρα  κλπ)  που  ελέγχονται  από  μια  SD7  στο  foh  και  μέσω  MADI  οδηγεί  το  σήμα  στο  4ARE4  ενώ  μέσω  του  john  stadius  pre  amp  μπορεί  να  έχει  και  αναλογικές  διασυνδέσεις  υψηλής  ανάλυσης.  Επίσης  συνδέονται  διαφορετικά  μίξερ  άλλων  κατασκευαστών  μέσω  DANTE,  Optocore  κλπ,  αναλογικά  μίξερ  κλπ.  Τέλος  μας  παρουσίασε  το  workflow  του  software  στη  νέα  έκδοση  V  1.1. 

Ο  χρόνος  που  αφιέρωσε  ο  Jaap  στην  παρουσίασή  του,  μας  έδωσε  να  κατανοήσουμε  ότι  η  DiGiCo  βλέπει  τη  σημαντική  ανάπτυξη  του  installation  τομέα  στον  οποίον  θέλει  να  θέσει  τις  βάσεις  με  το  4REA4  προκειμένου  να  πρωταγωνιστήσει…

 

 

Νέο  software  για  S21  /  S31  και  νέες  κάρτες

Ο  Jaap  μας  ενημέρωσε  ότι  την  ημέρα  του  σεμιναρίου  η  DiGiCo  παρουσίασε  τη  νέα  V2.3  έκδοση  έκδοση  software  που  διαθέτει  μια  σειρά  από  χρήσιμες  αναβαθμίσεις  και  δυνατότητες  μεταξύ  άλλων  όπως  οι  εξής:  υποστηρίζει  τις  νέες  κάρτες  (όπως  η  DMI  8  mic  pre  amp  expansion),  διαθέτει  διευρυμένη  βιβλιοθήκη  FX,  υποστηρίζει  Free  fader  mode  (μέσω  Preferences)  και  protection  mode  για  το  fader  που  ενεργοποιείται  επιλεκτικά  μέσω  του  μενού  κλπ. 

Στη  συνέχεια  μας  έδειξε  παραδείγματα  με  snapshots  με  πολυκάναλη  αναπαραγωγή  και  τον  έλεγχο  της  κονσόλας  μέσω  αυτοματοποιημένου  προγράμματος,  ενώ  μας  πληροφόρησε  ότι  αργότερα  μέσα  στη  χρονιά  θα  υπάρξουν  κι  άλλες  αναβαθμίσεις  στη  σειρά  S  που  θα  αφορούν  τα  εφέ  και  την  ακόμα  πιο  διευρυμένη  διαχείριση  του  Klang. 

Η  συνολική  παρουσίαση  του  Jaap  και  τις  2  ημέρες  του  σεμιναρίου,  έκλεισε  με  πληροφορίες  και  παραδείγματα  που  αφορούν  το  Recording  (μας  μίλησε  για  τους  τρόπους  εγγραφής  και  για  multitrack  &  Virtual  soundcheck,  για  τις    Waves  κάρτες  που  δεν  είναι  μόνο  για  plugins  αλλά  μέσω  του  site  της  Waves  μπορούν  να  υποστηρίξουν  recording  και  αναπαραγωγή),  το  Optional  software  (Multi  channels  surround,  Speaker  monitor  selector  &  matrix,  Mix  minus  1  busses  on  mono  channels,  Multiple  PFL  κλπ),  ενώ  μας  παρουσίασε  και  το  Theater  software  των  μίξερ  της  SD  σειράς.  Η  παρουσίασή  του  ολοκληρώθηκε  με  τα  Software  Tools  (File  converter  software  που  είναι  ελεύθερο  στο  site  της  DiGiCo  και  offline  software),  με  το  Automation,  τα  Macro  Menus  και  το  τι  πρέπει  να  κάνουμε  σε  περίπτωση  πανικού  (αν  κάτι  δεν  ανταποκρίνεται  σε  Live  περιβάλλον  –  η  Ελληνική  αντιπροσωπεία  αλλά  και  η  ίδια  η  DiGiCo  διαθέτουν  21/7  εξυπηρέτηση). 

 

Το  stereo  είναι  ιστορία  -  το  immersive  είναι  το  μέλλον 

Με  αυτή  τη  βαρύγδουπη  δήλωση  ο  Jaap  έδωσε  την  καλύτερη  πάσα  στον  Phil  Kamp  της  Klang  Technologies  προκειμένου  να  μας  παρουσιάσει  τα  συστήματα  της  Klang  η  οποία  ως  γνωστόν  εξαγοράστηκε  πρόσφατα  από  τη  DiGiCo.  O  Jaap  μας  μίλησε  για  το  LISA  control  via  OSC  και  για  το  γεγονός  ότι  πρέπει  να  έχουν  εφαρμογές  για  όλους  τους  κατασκευαστές  διότι  δεν  είναι  μόνο  η  L-Acoustics  και  η  d&b  που  έχουν  εμπλακεί  ενεργά  με  το  Immersive  Audio,  υπάρχουν  κι  άλλες  εταιρίες  από  το  χώρο  του  Live  αλλά  και  από  το  στουντιακό  χώρο  υπάρχουν  εταιρίες  όπως  οι  Ableton  Live  κλπ. 

 

Ο  Phil  Kamp  της  Klang  Technologies  και  το  Immersive  3D  Audio

Με  το  Phil  Kamp  είχαμε  γνωριστεί  στην  περυσινή  έκθεση  Prolight+sound  ττηςΦρανκφούρτης,  όπου  μας  είχε  παρουσιάσει  το  σύστημα  και  τις  τεχνολογίες  της  Klang  Technologies.  Παίρνοντας  το  λόγο  ο  Phil  ξεκίνησε  από  την  πάσα  για  το  Immersive  Audio  που  του  έβγαλε  ο  Jaap  και  ανέφερε  χαρακτηριστικά  ότι  με  τα  Immersive  συστήματα  στο  FoH  έχουμε  ευτυχισμένους  θεατές  και  FoH  ηχολήπτη,  τι  γίνεται  όμως  με  τους  μουσικούς  και  το  μόνιτορ  ηχολήπτη?  Το  stage  μοιάζει  εγκλωβισμένο  και  κλεισμένο  σε  κλουβί.  Εδώ  ακριβώς  ήρθε  να  δώσει  τη  λύση  η  Klang  Technologies  προτείνοντας  κάτι  εντελώς  διαφορετικό.

Ο  Phil  μας  ανέλυσε  το  πώς  ο  εγκέφαλός  μας  αναγνωρίζει  τους  ήχους  και  πως  τους  επεξεργάζεται.  Υπάρχουν  3  βασικοί  πυλώνες  επεξεργασίας,  η  στάθμη,  ο  χρόνος  και  ο  τρίτος  παράγοντας  έχει  να  κάνει  με  το  ακουστικό  πτερύγιο  του  αυτιού  μας  και  την  απορρόφηση  και  ανάκλαση  του  ήχου  με  διαφορετικούς  τρόπους.

Μας  έκανε  το  παράδειγμα  με  τη  φορά  και  με  τη  δεδομένη  αντίληψη  του  εγκεφάλου  μας  να  αναγνωρίζει  την  κατεύθυνση  των  ήχων,  και  τις  φασικές  /  χρονικές  διαφορές.

Μας  έδωσε  διάφορα  παραδείγματα,  προκειμένου  να  καταλήξει  ότι  στα  IEM  δεν  θέλουν  να  δώσουν  απλά  τα  σήματα  σε  μια  μίξη,  αλλά  να  βάλουν  και  το  μυαλό  μας  στην  επεξεργασία. 

Ανέφερε  την  ακουστική  κόπωση  στο  παράδειγμα  που  ένας  μουσικός  ακούει  διαφορετικά  μετά  από1  –  1,5  ώρα.  Γι  αυτό  και  αρκετά  συχνά  οι  μουσικοί  έχουν  την  εντύπωση  ότι  κάτι    αλλάζει  ο  ηχολήπτης  τους  στη  μίξη.  Διαπίστωσαν  λοιπόν  μέσω  έρευνας,  ότι  ακούγοντας  3D,  ο  εγκέφαλός  μας  δεν  επεξεργάζεται  την  πληροφορία  συνέχεια,  εξ’  ου  και  παραμένει  ξεκούραστος.

Επισήμανε  επίσης,  ότι  η  δουλειά  του  μόνιτορ  ηχοληπτη  είναι  να  πάρει  από  το  χέρι  το  μουσικό  και  να  τον  κάνει  να  αισθανθεί  καλά  στη  σκηνή.  Όμως  δεν  υπάρχουν  τα  κατάλληλα  εργαλεία  γι’  αυτό.  Με  την  Klang  το  μυστικό  και  η  ουσία  δεν  είναι  στη  στάθμη,  αλλά  στην  τοποθέτηση. 

Ετσι  λοιπόν  κατέφυγαν  σε  τεχνικές  Binaural  sound  και  προσπάθησαν  να  αντιμετωπίσουν  και  να  λύσουν  το  πρόβλημα  του  stereo  ως  κάτι  αφύσικο.  Το  κοινό  τους  με  τη  DiGiCo,  όπως  χαρακτηριστικά  ανέφερε,  είναι  ότι  σκέφτονται  με  τον  ίδιο  τρόπο  παρά  τη  διαφορά  μεγέθους  των  δυο  εταιριών.  Αυτό  ήταν  και  το  βασικότερο  στοιχείο  που  τους  έφερε  κοντά:  ο  κοινός  τρόπος  σκέψης. 

Αναλύοντας  τη  σημερινή  κατάσταση,  περιέγραψε  ότι  σήμερα  δίνουμε  τη  δυνατό  τητα  στους  μουσικούς  να  μιξάρουν  μόνοι  τους  στα  ΙΕΜ  τους  με  τα  personal  mixer,  όμως  καλό  είναι  να  θυμόμαστε  ότι  οι  μουσικοί  δεν  είναι  ηχολήπτες.  Αρα  συνεχώς  ανεβάζουν  τη  στάθμη  στα  δικά  τους  αυτιά.  Με  το  Klang  ο  ηχολήπτης  μπορεί  να  ακούει  και  ο  ίδιος  τη  μίξη  που  έχει  φτιάξει  ο  κάθε  μουσικός  στο  δικό  του  μόνιτορ  προκειμένου  να  μπορεί  να  έχει  άμεση  αντίληψη  και  να  τους  ελέγχει.

Στη  συνέχεια  μέσω  iPad  μας  έδειξε  το  GUI  της  εφαρμογής  χειρισμού,  ενώ  μας  τόνισε  ότι  μπορούν  μεταξύ  τους  οι  μουσικοί  να  λύνουν  τα  προβλήματά  τους  χωρίς  να  ταλαιπωρείται  ο  ηχολήπτης.

 

Στη  Φρανκφούρτη  η  Klang  θα  δείξει  τα  εξής:

Η  εταιρία  θέλει  να  κάνει  τις  συσκευές  να  ‘μιλάνε’  μεταξύ  τους,  που  σημαίνει  πως  όταν  επιλέγει  κανείς  ένα  Aux  στη  DiGiCo,  το  Klang  ακολουθεί.  Το  ίδιο  και  όταν  ανακαλεί  ένα  snapshot,  το  Klang  ακολουθεί  όλες  τις  παραμέτρους  της  DiGiCo. 

Στη  συνέχεια  ο  Phil  έδωσε  μεγάλη  έμφαση  στο  Latency,  επισημαίνοντας  ότι  από  το  μόνιτορ  μίξερ  έως  τα  in  ear  υπάρχει  μια  καθυστέρηση  5msec  περίπου.  Με  τα  wedge  monitor,  είμασταν  τουλάχιστον  πάνω  από  τα  12msec,  κάτι  που  σημαίνει  ότι  υπήρχε  πρακτικό  πρόβλημα.  Η  Klang  δε  λέει  ότι  εξαλείφουν  το  latency,  θα  ήταν  ψέμα  κάτι  τέτοιο,  όμως  έχουν  καλύτερο  headroom.   

Τα  Klang,  μέσω  Dante  και  Madi  μπορούν  να  συνδεθούν  όχι  μόνο  με  τη  σειρά  SD  αλλά  και  με  τη  σειρά  S.  Μπορούν  να  το  χειριστούν  οι  μουσικοί  αλλά  μπορεί  και  ο  ηχολήπτης  να  ακούσει  τι  κάνει  ο  κάθε  μουσικός  και  να  ελέγξει  τη  μίξη  τους.  Περισσότερα  για  την  Klang  διαβάστε  εδώ  στο  περυσινό  αφιέρωμα  του  aLive…

 

Angelo  Tordini  -  Ο  ιεραπόστολος  του  καλωδίου

Δεν  τον  λέμε  εμείς  έτσι,  αλλά  όπως  μας  αποκάλυψε  ο  ίδιος,  έτσι  τον  αποκαλούν  στη  χώρα  του.  Ο  Angelo  Tordini  της  Ιταλικής  Reference  Laboratory  ξεκίνησε  την  παρουσίασή  του,  ρωτώντας  τις  απόψεις  και  τις  ανάγκες  των  παρευρισκόμενων  επαγγελματιών  του  ήχου  για  τον  τρόπο  με  τον  οποίο  επιλέγουν    καλώδια.   

Στη  συνέχεια  μας  εξήγησε  τη  βασική  δομή  ενός  καλωδίου  μεταφοράς  σήματος  και  τα  υλικά  που  απαρτίζουν  την  κατασκευή  και  τη  δομή  του,  ενώ  εστίασε  και  στα  προβλήματα  που  έχει  να  λύσει  ένας  κατασκευαστής  καλωδίων.   

Όπως  χαρακτηριστικά  μας  είπε,  το  ιδανικό  καλώδιο  δεν  έχει  αντίσταση,  καμία  απώλεια  και  καμία  παραμόρφωση  από  ενδοδιαμόρφωση.  Το  καλώδιο  είναι  ένα  τυπικό  παθητικό  φίλτρο  που  σχηματίζεται  ως  ένα  ηλεκτρικό  κύκλωμα. 

Στη  συνέχεια  ανέφερε  τα  3  βασικά  χαρακτηριστικά  του  καλωδίου  που  είναι  η  Αντίσταση,  η  Αυτεπαγωγή  και  η  Χωρητικότητα,  ενώ  στη  συνέχεια  προχώρησε  με  συγκριτική  δοκιμή  καλωδίων,  ρωτώντας  μας  αν  ακούμε  διαφορές  στις  εναλλαγές  καθώς  και  τη  γνώμη  μας  για  το  πιο  προτιμάμε. 

Ως  πρακτικά  tip  μας  συνέστησε  να  χρησιμοποιούμε  μικρότερου  μήκους  καλώδια  και  να  μειώνουμε  όσο  μπορούμε  το  interference  σε  σχέση  με  το  περιβάλλον.

Όπως  χαρακτηριστικά  επισήμανε  άλλωστε  ο  Angelo  Tordini,  το  τέλειο  καλώδιο  δεν  υπάρχει.  Ισως  όμως  υπάρχει  το  τέλειο  καλώδιο  για  εσάς.  Βρείτε  το…

Η  Reference  Laboratory  έχει  πολλές  και  διαφορετικές  σειρές  καλωδίων  τις  οποίες  μπορείτε  να  βρείτε  στο  site  της  ετιαρίας…

 

Παρουσίαση  Audix  με  τον  Παύλο  Σαπουντζή

Ο  δάσκαλος  Παύλος  Σαπουντζής  ξεκίνησε  την  παρουσίασή  του  με  μια  γρήγορη  σύσταση  και  γνωριμία  με  την  Audix.  Η  Αμερικάνικη  εταιρία  ξεκίνησε  το  1984  και  έκτοτε  κατασκευάζει  μια  πραγματικά  μεγάλη  γκάμα  μικροφώνων  που  περιλαμβάνει  δυναμικά  (καριδοειδή  και  υπερκαρδιοειδή)  και  πυκνωτικά  μικρόφωνα  φωνής. 

Αντίστοιχα  η  Audix  διαθέτει  δυναμικά  και  πυκνωτικά  μικρόφωνα  που  προορίζονται  για  τη  λήψη  του  ήχου  των  οργάνων.  Φυσικά  η  εταιρία  διαθέτει  συγκεκριμένη  σειρά  πυκνωτικών  μικροφώνων  –  μινιατούρες,  καθώς  και  installed  sound  μικρόφωνα,  ασύρματα  συστήματα  μικροφώνου  και  πληθώρα  παρελκομένων  και  αξεσουάρ.   

Όπως  χαρακτηριστικά  μας  είπε  ο  Παύλος,  η  Audix  δεν  βγΑπό  δυναμικά  μικρόφωνα  βγάζει  μόνο  ribbon  και  όχι  ταινίας,  ενώ  η  γκάμα  της  εταιρίας  περιλαμβάνει  καρδιοειδή  και  υπερκαρδιοειδή.  Αυτά  που  προορίζονται  για  λήψη  ανθρώπινης  φωνής  είναι  τα  περισσότερα  καρδιοειδή,  ενώ  από  οργάνων  κινητού  πηνίου  η  γκάμα  είναι  σχεδόν  μοιρασμένη  με  τα    D6,  I5,  Fireball,  Fireball  V  και  υπερκαρδιοειδή  όπως  τα  D2,  D4,  F2,  F5  και  f6. 

Ουσιαστικά  ο  Παύλςο  μας  παρουσίασε  τα  VX5,  OM2  δυναμικό  φωνής,  ΟΜ5  φωνής  και  για  Live,  OM7,  D4,  i5,  το  SCX1  (το  αγαπημένο  πυκνωτικό  του  Παύλου  με  επιλογή  αλλαγής  κάψας).  Χρησιμοποιείται  συχνά  για  τη  λήψη  χώρου  σε  συναυλίες,  ενώ  δουλεύει  εξαιρετικά  και  στην  κιθάρα  (θυμηθείτε  εδώ  όπως  μας  ανέφερε  ο  Παύλος  ότι  η  τοποθέτηση  πρέπει  να  γίνεται  στο  12ο  τάστο).

Το  Fireball  μας  το  παρουσίασε  και  το  πρότεινε  για    φυσαρμόνικα,  ενώ  το  SCX25A  απευθύνεται  σε  studio  κυρίως,  ενώ  έχει  τη  δυνατότητα  να  προσαρμόζει  στο  πιάνο.

Η  παρουσίαση  του  Παύλου  έκλεισε  με  μερικά  ακόμα  tips  για  την  τοποθέτηση  των  μικροφώνων,  ενώ  μας  τόνισε  ότι  η  επιλογή  του  κατάλληλου  καλωδίου  είναι  ιδιαίτερα  κρίσιμη  διαδικασία.  Περισσότερες  πληροφορίες  για  τα  μικρόφωνα  της  Audix,  θα  βρείτε  εδώ… 

Αντί  επιλόγου…

Βρεθήκαμε  σε  ακόμα  ένα  επιτυχημένο  και  εποικοδομητικό  σεμινάριο  από  την  Kariotis  Audio  &  Lighting.  Ένα  σεμινάριο  με  πολλές  και  χρήσιμες  πληροφορίες,  πολύτιμα  tips,  γνώση  και  ενημέρωση  για  τις  νέες  τεχνολογίες  που  έρχονται  (Immersive  Sound)  αλλά  και  για  τα  νέα  προΙόντα  (Klang).  Ευχαριστούμε  την  εταιρία  Kariotis  Audio  &  Lighting  για  την  πρόσκληση  και  τη  φιλοξενία  σε  αυτά  τα  τόσο  χρήσιμα  σεμινάρια  που  πλέον  έχουν  γίνει  θεσμός.  Εις  το  επανιδείν  λοιπόν…

πηγη:  Alive.gr

Tags: