• English (UK)
  • Greek (Greece)
Μέλος  Σ.Ε.Ο.Σ.Ε.Π.Ε.  |   ISO 9001:2015

ΑξιολόγησηΧρήστη: 5 / 5

ΑστέριαΕνεργάΑστέριαΕνεργάΑστέριαΕνεργάΑστέριαΕνεργάΑστέριαΕνεργά
 


O Immersive κόσμοςτου Theodore!


του  Βασίλη  Λαδονικόλα, www.alive.gr

Ας  πάρουμε  τα  πράγματα  από  την  αρχή…

Τον  Theodore  (κατά  κόσμο  Θοδωρή  Πολυχρονόπουλο)  ως  καλλιτέχνη  και  συνθέτη  τον  παρακολουθώ  (όσο  μπορώ)  σχεδόν  από  την  αρχή  της  καριέρας  του,  γνωρίζοντας  και  εκτιμώντας  τον  μέσα  από  τις  συνθέσεις  του  και  τη  μουσική  του  η  οποία  έμοιαζε  να  ενώνει  αρμονικά  και  τις  4  πλευρές  τις  δισκοθήκης  μου…

Εντύπωση  όμως  από  την  πρώτη  κιόλας  στιγμή,  εκτός  από  τις  συνθέσεις  και  τις  επιρροές  του,  μου  έκανε  και  ο  ήχος  του.  Γιατί  απλούστατα  ‘είχε  ήχο’,  κάτι  που  διαπίστωσα  ότι  ισχύει  και  στα  Live  του  έχοντας  παρακολουθήσει  συνολικά  τρία  έως  τώρα.

Θυμάμαι  λοιπόν  τότε  ότι  γκουγλάροντάς  τον  και  ψάχνοντας  γι’  αυτόν,  είχα  πέσει  πάνω  σε  μια  εφ’  όλης  της  ύλης  συνέντευξή  του  στη  Lifo  με  αφορμή  την  Live  παρουσίαση  του  πρώτου  δίσκου  στο  Gazarte  τον  Απρίλιο  του  2015,  όπου  παρουσίαζε  με  λιτή  ειλικρίνεια  τον  εαυτό  του,  μίλαγε  για  τις  σπουδές  του  (μουσική  σύνθεση  και  μουσική  για  κινηματογράφο)  στο  Λονδίνο,  για  την  αρμονική  συνύπαρξη  κλασικών  και  ηλεκτρονικών  ήχων  στις  συνθέσεις  και  ενορχηστρώσεις  του,  για  τις  μουσικές  επιρροές  του  (από  κλασικούς  συνθέτες  και  Χατζιδάκη,  έως  Doors,  Floyd,  Radiohead  και  Sigur  Ros  κλπ)  και  για  τη  συνεργασία  του  με  τον  Βασιλικό  (στην  παραγωγή)  στο  πρώτο  του  άλμπουμ.

Θυμάμαι  όμως  ότι  μου  έκανε  ιδιαίτερη  εντύπωση  και  κάτι  άλλο  που  είχε  δηλώσει  (εξ’  ου  και  ανατρέχω  στη  τότε  συνέντευξή  του  στο  Lifo  και  αντιγράφω  αυτολεξεί…).

“Θέλω  να  έχω  τον  έλεγχο  για  τα  πάντα  στα  live.  Από  την  ενορχήστρωση,  τα  κομμάτια  και  τις  δομές  τους,  μέχρι  τα  φώτα  και  τον  ήχο.  Όλοι  λίγο-πολύ  μπορούμε  να  φτιάξουμε  πλέον  έναν  αξιοπρεπή  δίσκο  και  με  καλή  ποιότητα.  Παίρνεις  έναν  υπολογιστή,  δανείζεσαι  ένα  μικρόφωνο  και  γράφεις.  Σε  live  δεν  μπορούν  να  παίξουν  όλοι,  αυτή  είναι  η  μεγαλύτερη  πρόκληση  για  μένα  –  να  γίνομαι  συνεχώς  καλύτερος  στα  live.  Πάντα  δέκα  λεπτά  πριν  ανέβω  στη  σκηνή  τρέμω,  μέχρι  να  πατήσω  την  πρώτη  νότα.  Μετά  μπαίνω  σε  έναν  άλλο  κόσμο.  Αυτός  είναι  μάλλον  ο  λόγος  που  κάνω  μουσική  –  για  να  καταφέρω  να  φτάσω  σε  αυτή  τη  στιγμή.  Θέλω  να  μεγαλώνουν  τα  live  μου,  αυτό  είναι  το  κίνητρό  μου  γιατί  το  συναίσθημα  που  νιώθω  γίνεται  πιο  έντονο.  Το  κοινό  λειτουργεί  ως  πολλαπλασιαστής,  το  κάνει  μεγαλύτερο»…

Με  αφορμή  μια  DiGiCo  S21…

Και  επειδή  ο  κόσμος  είναι  μικρός  και  ο  κλάδος  μας  ακόμα  μικρότερος,  λίγο  αργότερα,  κάπου  εκεί  τον  Ιανουάριο  του  2017  ενημερώθηκα  από  τον  Μάριο  Καριώτη  της  Kariotis  Audio  &  Lighting,  ότι  ο  Theodore  έχει  αποκτήσει  για  τις  ανάγκες  του  ίδιου  και  της  μπάντας  του  μια  ολοκαίνουργια  S21  και  θα  ήταν  μια  καλή  ευκαιρία  για  παρουσίαση  και  κουβέντα  με  το  Βαγγέλη  Μόσχο,  ηχολήπτη  του  Theodore  και  της  μπάντας  του,  τόσο  στα  Live,  όσο  και  στο  studio,  κάτι  που  έγινε  τότε  και  παρουσιάστηκε  στο  aLive  (την  αναλυτική  παρουσίαση  μπορείτε  να  τη  δείτε  εδώ).

Με  το  Βαγγέλη  κρατήσαμε  επαφή  και  με  κάλεσε  στο  περυσινό  τους  live  στο  Fuzz,  που  αποτέλεσε  μια  'μαγική'  Live  βραδιά  από  κάθε  άποψη  (ενορχηστρώσεις,  performing,  ήχο  κλπ),  πιστοποιώντας  για  ακόμα  μια  φορά  ότι  ο  Theodore  το  εννοούσε  όταν  πρίν  μερικά  χρόνια  δήλωνε  ότι  πρωταρχικός  του  στόχος  είναι  να  γίνεται  ολοένα  και  καλύτερος  στα  Live  του.  Γι  αυτό  έχει  επενδύσει  σε  χώρο,  ατελείωτες  πρόβες,  άπειρη  δουλειά  και  βεβαίως  εξοπλισμό  αιχμής  τελευταίας  γενιάς,  όπως  το  in  ear  σύστημα  της  Klang  για  το  οποίο  ο  ίδιος  μας  περιγράφει  την  εμπειρία  του  παρακάτω...   

Ο  Theodore  και  ο  Βαγγέλης  Μόσχος  στο  aLive  για  το  3D  in  ear  σύστημα  της  KLANG  Technologies…

Ακριβώς  3  χρόνια  μετά,  deja  vu  σκηνικό  καθώς  και  πάλι  ο  Μάριος  Καριώτης  με  ενημερώνει  ότι  ο  Theodore  είναι  κάτοχος  ενός  3D  in  ear  σύστημα  της  KLANG  Technologies  το  οποίο  χρησιμοποιεί  στο  στούντιο  αλλά  και  στα  Live  του  και  ότι  μπορεί  να  μας  πεί  περισσότερα  γι’  αυτό  ο  Βαγγέλης  (Μόσχος).

Η  επαφή  με  το  Βαγγέλη  έγινε  και  τον  προέτρεψα  να  παρακαλέσει  το  Theodore  να  μας  πει  κι  αυτός  δυο  λόγια  για  την  εμπειρία  του  με  το  Klang...  Και  κάπως  έτσι,  μερικές  εβδομάδες  αργότερα  μου  ήρθε  το  e-mail  από  το  Βαγγέλη  όπου  τόσο  ο  ίδιος  όσο  και  ο  Θοδωρής,  περιγράφουν  με  άκρως  παραστατικό  τρόπο  το  πώς  νιώθουν  με  την  τεχνολογία  της  Klang  στα  αυτιά  τους  και  στα  project  τους…

Βαγγέλης  Μόσχος…

"Όταν  το  Μάρτη  του  2018  ήμασταν  με  το  Theodore  στο  Austin  του  Texas  για  τις  εμφανίσεις  μας  στο  φεστιβάλ  SXSW,  είχα  την  πρώτη  μου  εμπειρία  με  το  Klang  και  τη  3D  αίσθηση  σε  ακουστικά.

Στο  εκθεσιακό  και  συνεδριακό  κέντρο  του  Austin,  κατά  τη  διάρκεια  του  φεστιβάλ,  φιλοξενούνται  πολλές  εταιρίες  και  κατασκευαστές,  ακόμα  και  ερευνητικές  ομάδες,  που  ανήκουν  στο  τεχνολογικό  τομέα  που  αναφέρεται  κυρίως  σε  ψυχαγωγία.  Μουσική  σε  όλες  τις  δραστηριότητες,  video  gaming,  graphics,  AI  techs,  ρομποτική,  τεχνολογία  ποτών/τροφίμων  ως  και  καλλιέργεια  κάνναβης  και  κατασκευαστική  κτιρίων  με  υλικά  φιλικά  προς  το  περιβάλλον.

Στον  μεγάλο  χώρο  του  εκθεσιακού  κέντρου  λοιπόν,  κι  ενώ  τριγύριζα  χαζεύοντας  όλα  τα  περίπτερα  με  τις  καινοτόμες  ομάδες  να  παρουσιάζουν  νέα  τεχνολογικά  προϊόντα  και  υπηρεσίες  και  νέες  εφευρέσεις  σε  μουσικά  όργανα,  ηχητικό  και  φωτιστικό  εξοπλισμό,  περνάω  μπροστά  από  2  άτομα  νέα  με  ένα  banner  πίσω  τους  να  γράφει:  “3D  sound  on  stage”.

Αμέσως  η  περιέργεια  μου  για  το  τι  μπορεί  να  σήμαινε  κάτι  τέτοιο,  με  οδήγησε  να  πλησιάσω  να  μάθω  περισσότερα  για  την  τότε  «μόνη»  της  γερμανική  εταιρία  Klang  Technologies.

Μιλάω  με  τους  εκθέτες,  διαβάζω  τα  συνοδευτικά  φυλλάδια  και  φοράω  τα  ακουστικά  μου  για  το  demo  που  είχαν  ετοιμάσει.

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΜΟΣ…

Αμέσως  καλώ  τον  Θοδωρή  που  κάπου  βρίσκεται  στο  μουσικό  ή  συνεδριακό  κομμάτι  του  φεστιβάλ  και  του  λέω  «πρέπει  να  έρθεις  στο  tech  στο  τάδε  περίπτερο  να  ακούσεις  κάτι!  Είναι  το  μέλλον!!»

Fast  forward  στον  Δεκέμβρη  της  ίδιας  χρονιάς,  διαβάζω  τα  νέα  πως  η  DiGiCo  φέρνει  στην  οικογένεια  την  Klang:technologies  και  πέρα  από  τη  συνεργασία  θα  ξεκινήσουν  νέες  εφαρμογές  για  τα  συστήματα  και  τις  κονσόλες. 

Επικοινωνία  άμεση  με  τον  Μάριο  Καριώτη  πως  υπάρχει  ενδιαφέρον  να  το  εντάξουμε  στο  σύστημά  μας!

Demo  στο  United  we  fly  studio  σε  πρόβα  της  μπάντας  και  η  εμπειρία  είναι  ακόμα  πιο  έντονη!

Setup  με  τη  Digico  S21  και  τα  Sennheiser  IEM  με  προηχογραφημένο  πολυκάναλο  από  τη  συναυλία  στο  FUZZ,  πριν  να  έρθει  το  συγκρότημα  και  το  πρώτο  που  αντιλαμβάνομαι  μετά  από  τον  εντυπωσιασμό  του  να  έχεις  την  αίσθηση  πως  τα  στοιχεία  που  ακούς  «κυκλώνουν»  το  κεφάλι,  είναι  πόσο  διασκεδαστικό  γίνεται  να  μιξάρεις  για  τον  ήχο  τον  ακουστικών  σου  μέσα  από  την  εφαρμογή  της  Klang...

Η  ακουστική  μας  αντίληψη  λειτουργεί  στο  χώρο  και  κατανοούμε  την  κατεύθυνση  των  ήχων  γύρω  μας.  Αυτό  πλέον  μπορούμε  να  το  έχουμε  και  στη  μίξη  για  τα  ακουστικά  μας!  Τέλειο!

Αμέσως  καθαρίζει  διαφορετικά  η  μίξη  των  ακουστικών  και  το  σημαντικότερο,  αφού  ήρθε  και  η  μπάντα  και  παίξαμε  όλοι  μαζί,  είναι  πως  οι  εντάσεις  στα  ακουστικά  των  μουσικών  μειώθηκαν,  κατά  πολύ  κι  όλας!  Λόγω  διαχωρισμού  κι  αίσθησης!

Το  Σεπτέμβρη  του  2019  ήμασταν  οι  πρώτοι  στην  ελλάδα  που  αποκτήσαμε  το  σύστημα  Fabrik  για  το  monitoring  της  μπάντας  του  Theodore,  για  το  studio  και  σαφώς  για  τα  Live  μας.

Έχοντας  πλέον  περάσει  tour,  gigs,  recordings,  rehearsals  με  το  Klang:fabrik  η  αίσθηση  του  να  επιστρέφεις  στο  stereo  monitoring  είναι  σχεδόν  αστεία!

Στο  Klang:app,  όταν  έχεις  φτιάξει  τόσο  ωραία  τη  μίξη  σου  κι  ευχαριστιέσαι  τους  ήχους  και  τις  εντάσεις,  αν  πατήσεις  το  stereo  icon  καταλαβαίνεις  πόσο  μεγάλη  διαφορά  υπάρχει  στις  δύο  μίξεις!

Όλα  τα  τεχνικά  χαρακτηριστικά  υπάρχουν  διαθέσιμα  και  πλέον  τα  γνωρίζει  ο  τεχνικός  κόσμος  και  το  αναζητά!

Να  επισημάνω  επίσης  ότι  έχουν  κάνει  εξαιρετική  δουλειά  με  παρουσιάσεις  και  σεμινάρια,  όλοι  στην  εταιρία  Kariotis  Audio

Lighting,  για  εμάς  τους  τεχνικούς  και  μηχανικούς  του  ήχου,  όμως  η  πραγματική  θέση  είναι  του  μουσικού  που  το  χειρίζεται  και  το  ακούει!  Για  αυτό  θα  μας  μιλήσει  ο  Θοδωρής,  μετά  την  χρήση  6μηνών  πλέον…  Έτσι  κι  αλλιώς,  πέρα  από  το  αρχικό  setup  και  τις  κατά  καιρούς  διορθώσεις  κι  αλλαγές,  δεν  το  έχω  ξαναχρησιμοποιήσει,  καθώς  η  θέση  μου  είναι  στο  FoH"…

Theodore...

"Μετά  από  αρκετούς  μήνες  που  χρησιμοποιούμε  το  Klang  μπορώ  να  πω  πως  η  stereo  εποχή  για  τα  IEM  μου  φαίνεται  πολύ  μακριά.  Κατά  καιρούς  γυρνάω  στην  stereo  επιλογή  στο  app  του  Klang  και  δυσκολεύομαι  να  θυμηθώ  πως  είχα  ευχάριστες  μίξεις  παλιότερα.

Η  εμπειρία  του  3D  monitoring  στην  αρχή  την  ένιωθα  εντυπωσιακά  επαναστατική.  Πλέον  μου  φαίνεται  ο  φυσιολογικός  τρόπος  να  ακούω  στα  live  και  στις  πρόβες.  Το  σημαντικότερο  που  έχουμε  κερδίσει  είναι  η  απίστευτη  καθαρότητα  στην  μίξη  μας,  ενώ  έχω  παρατηρήσει  ότι  η  ένταση  που  μου  είναι  απαρατήρητη  για  να  είμαι  σε  σωστό  κλίμα  στα  Live  έχει  μειωθεί  εντυπωσιακά,  καθώς  τοποθετώντας  σε  τρισδιάστατο  φάσμα  το  κάθε  όργανο,  δημιουργείται  η  ψευδαίσθηση  ότι  δυναμώνει.

Κάτι  που  κάνει  τα  live  πιο  ξεκούραστα.  Και  βεβαίως,  μετά  από  πολλές  ώρες  πρόβας,  όπου  χρόνια  δουλεύουμε  με  ΙΕΜ,  φεύγω  πλέον  χωρίς  πονοκέφαλο".

Το  aLive  Ευχαριστεί  θερμά  το  Theodore  και  το  Βαγγέλη  Μόσχο  που  έκαναν  τον  κόπο  να  γράψουν  και  να  μας  στείλουν  τις  εντυπώσεις  τους  για  το  σύστημα  της  Klang...

του  Βασίλη  Λαδονικόλα, www.alive.gr

Tags: