• English (UK)
  • Greek (Greece)

ΑξιολόγησηΧρήστη: 5 / 5

ΑστέριαΕνεργάΑστέριαΕνεργάΑστέριαΕνεργάΑστέριαΕνεργάΑστέριαΕνεργά
 

ΑΝΤΩΝΗΣ ΡΕΜΟΣ - Live Experience Tour 2020 με DiGiCo και Klang εξοπλισμό


του  Βασίλη  Λαδονικόλα ,  www.alive.gr

 

Ο  Αντώνης  Ρέμος  είναι  ο  κορυφαίος  Έλληνας  ερμηνευτής  της  γενιάς  του,  έχοντας  καταφέρει  όλα  αυτά  τα  χρόνια  να  παραμένει  σταθερά  στην  κορυφή  της  mainstream  Ελληνικής  μουσικής  σκηνής.Φέτος,  μετά  από  ακόμα  μια  επιτυχημένη  σεζόν  στην  ΠΥΛΗ  Α  της  Θεσσαλονίκης,  που  ολοκληρώθηκε  στα  τέλη  του  Ιανουαρίου,  ο  Αντώνης  Ρέμος  έκανε  την  έκπληξη,  καθώς  αποφάσισε  να  περιοδεύσει  σε  εννέα  μεγάλες  πόλεις  της  Ελλάδας,  με  την  Live  Experience  Tour  2020  να  ξεκινάει  από  την  Αθήνα  και  το  κλειστό  του  Tae  Kwo  Do  στο  Φάληρο.

 

State  of  the  art  -  Ηχητικός  εξοπλισμός

Το  aLive  αφού  συνεννοήθηκε  με  τον Γιώργο  Πανολάσκο  και  τον  Αρη  Κουντούρη,  τους  φίλους  και  συναδέλφους  ηχολήπτες  του  Αντώνη  Ρέμου  (αλλά  και  παίρνοντας  τη  σχετική  άδεια  από  τον  ίδιο  το  Ρέμο  μέσω  αυτών),  βρέθηκε  στο  Tae  Kwo  Do  στη  γενική  πρόβα,  δυο  μέρες  πριν  την  συναυλία  της  Τετάρτης  12  Φεβρουαρίου  (στη  συναυλία  δυστυχώς  δεν  βρεθήκαμε  γιατί  υπήρχε  η  έκθεση  ISE  στο  Αμστερνταμ).Ο  βασικός  λόγος  που  βρεθήκαμε  στη  συναυλία  του  Α.  Ρέμου  ήταν  για  να  παρουσιάσουμε  το  3D  in  ear  σύστημα  Klang  στα  μόνιτορ,  τις  δυο  ολοκαίνουργιες  κονσόλες  της  DiGiCo  με  (SD12  στο  Foh  και  SD10  στα  monitor)  με  τα  δυο  SD  Rack  των  192kHz  και  τους  full  32μπιτους  ‘Stadius’  pre-amps  που  ανήκουν  στην  εταιρία  Papadimas  Audio,  όπως  άλλωστε  και  όλο  το  ηχητικό  σύστημα  της  L-Acoustics,  το  support  σύστημα,  τα  φώτα  και  τις  LED  οθόνες.Αλλωστε  η  Papadimas  Audio  είναι  η  εταιρία  που  θα  ακολουθήσει  και  θα  υποστηρίξει  τον  Αντώνη  Ρέμο  σε  όλους  τους  Ελληνικούς  σταθμούς  της  Live  Experience  Tour  2020  (σε  Πάτρα,  Λάρισα,  Χανιά,  Ηράκλειο,  Ξάνθη,  Βόλο,  Κοζάνη  και  Θες/νίκη).  Όπως  είπαμε,  το  PA  σύστημα  που  εγκαταστάθηκε  εδώ  στο  TAE  KWON  DO  αποτελείται  από  12  K2  της  L-Acoustics  ανά  πλευρά  μαζί  με  8+8  dV-DOSC  ως  LL  –  RR,  ενώ  εγκαταστάθηκαν  και  16  sub  KS  28  (4  και  4  στην  πλευρά  σε  διάταξη  end  fire).Φτάνοντας  Δευτέρα  βράδυ  στο  χώρο  του  TAE  KWON  DO  η  πρόβα  ήταν  ήδη  σε  εξέλιξη,  οπότε  ανέβηκα  στη  monitor  κονσόλα  για  να  με  ξεναγήσει  ο  Γιώργος  (Πανολάσκος)  στο  επί  σκηνής  ‘βασίλειό  του’  με  τo  σύστημα  της  Klang  να  αποτελεί  το  αδιαμφισβήτητο  highlite  και  το  βασικό  νεωτερισμό  όσον  αφορά  το  monitoring  του  παταριού…  Όταν  τέλειωσε  η  πρόβα  και  μας  χαιρέτησε  ο  Α.  Ρέμος,  ξεκίνησε  η  ‘ανάκριση’  με  τους  Γ.  Πανολάσκο,  Α.  Κουντούρη  και  Π.  Μαθιέλλη  (στα  φώτα  και  στο  visual,  πίσω  από  μια  grandMA  3  full  size,  που  ανήκει  στη  Manos  Backline  Services).

aLive:  Γιώργο  πως  και  κυρίως  γιατί  πήρατε  την  απόφαση  να  πάτε  σε  Klang?

Παίζαμε  με  DiGiCo  και  Aviom  και  τα  πράγματα  που  θέλαμε  να  αναβαθμίσουμε  ήταν  δυο:  Αφενός  μεν  να  έχω  και  εγώ  τον  έλεγχο  για  το  τι  ακριβώς  ακούει  ο  κάθε  μουσικός  και  αφετέρου  να  έχουμε  ακόμα  καλύτερα  δυναμικά  της  ορχήστρας.Ετσι  επιλέξαμε  το  Klang aLive:  Πότε  έγινε  αυτό? Από  τον  προηγούμενο  Σεπτέμβριο  και  μετά,  ενώ  σταδιακά  πήγαμε  και  στην  SD10  με  Optocore,  με  τους  32μπιτους  (τους  μπλέ)  προενισχυτές  και  με  τα  δυο  SD  rack  και  πλέον  παίζουμε  στα  96kHz.

aLive:  Πως  συνδέεται  το  Klang  με  την  κονσόλα?

Υπάρχουν  δυο  τρόποι  για  να  γίνει  αυτό.  Ο  1ος  είναι  να  στείλεις  τις  εξόδους  από  MADI  ή  άλλη  ψηφιακή  έξοδο  και  να  χρησιμοποιήσεις  τις  αναλογικές  εξόδους  του  Klang  για  να  στείλεις  το  σήμα  στους  μουσικούς,  και  υπάρχει  και  ο  2ος  τρόπος,  που  εμείς  χρησιμοποιούμε,  όπου  επιστρέφεις  από  το  Klang  με  ένα  MADI  καλώδιο  στην  κονσόλα  και  από  εκεί  δημιουργείς  τα  Aux  που  χρειάζεσαι  για  τους  μουσικούς,  κάνεις  merge  input  κι  έτσι  πετυχαίνες  PFL  control  πάνω  στην  επιφάνεια  του  Klang  και  επειδή  έχεις  δημιουργήσει  Aux  στέλνεις  και  ανεξάρτητα  πράγματα  έξω  από  το  Klang  ως  συμπληρωματικά.  Όπως  για  παράδειγμα  οι  επιστροφές  από  τα  εφέ,  κάποια  o-h,  κάποιος  καλεσμένος,  ένα  έξτρα  μικρόφωνο. 

aLive:  Ετσι  όμως  έχεις  και  back-up  σωστά?

Ναι,  γιατί  με  αυτό  τον  τρόπο  δημιουργείς  ένα  έξτρα  backup  και  σε  περίπτωση  που  πάθει  κάτι  το  Klang,  τα  χειρίζεσαι  όλα  σαν  κανονικά  in  ear,  οπότε  έτσι  δεν  ‘μένεις’  με  τίποτα… aLive:  Πόσο  εύκολη  (ή  δύσκολη)  ήταν  η  μετάβαση  στο  Klang? Η  μετάβαση  ήταν  πολύ  εύκολη,  καθώς  το  Klang  δεν  είναι  ένα  personal  mixer  όπως  το  ξέρουμε,  ένα  μίξερ  που  είμαστε  μπροστά  του  και  συνέχεια  το  ρυθμίζουμε,  με  τον  καθένα  να  έχει  πρόσβαση  σε  μπάσα  –  πρίμα  κλπ.  Το  Klang  το  χειρίζεσαι  σαν  ένα  pack  που  είναι  interactive,  καθώς  και  ο  μόνιτορ  ηχολήπτης  μπορεί  να  ακούει  τι  ακούει  ο  μουσικός  και  να  το  χειριστεί  (να  του  αλλάξεις  τα  snapshot,  να  ακολουθεί  τα  snapshot  τα  δικά  σου,  και  γενικά  να  κάνεις  ότι  κάνεις  και  με  μια  ψηφιακή  κονσόλα).

aLive:  Και  πως  ήταν  η  μετάβαση  από  τυπικά  in  ear  σε  Klang  για  τους  μουσικούς?

Ο  πρώτος  λόγος  που  αλλάξαμε  το  προηγούμενο  σύστημα  ήταν  ο  ήχος,  καθώς  το  Klang  έχει  καλύτερο  ήχο.  Ο  δεύτερος  λόγος  ήταν  η  ευκολία  και  η  ευελιξία  στη  χρήση.  Προηγουμένως,  ήταν  συγκεκριμένα  τα  κανάλια  που  μπορούσαμε  να  χρησιμοποιήσουμε,  δεν  είχαμε  αρκετό  headroom  κλπ.Όταν  πήγαμε  στο  Klang,  παρατήρησα  ότι  οι  μουσικοί  πολύ  γρήγορα  σταμάτησαν  να  ασχολούνται  με  το  monitoring  τους  από  τη  στιγμή  που  σεταρίστηκαν.  Θα  το  ‘πειράξουν’  μόνο  όταν  είναι  κάτι  πολύ  σημαντικό  ή  όταν  εγώ  δεν  τους  βλέπω  ή  δεν  μπορώ  να  ασχοληθώ  μαζί  τους  εκείνη  τη  δεδομένη  στιγμή  που  θέλουν.

aLive:  Χρησιμοποιούν  οι  μουσικοί  το  3D  mode  του  Klang?

Θα  σου  πω…  Το  3D  μας  βοήθησε  πάρα  πολύ.  Ειδικά  τον  ντράμερ  και  τα  κρουστά  και  γενικά  όσους  παίζουν  όργανα  που  έχουν  μπροστά  τους  πολλά  φυσικά  μικρόφωνα,  γιατί  απ’  ότι  λένε  χαρακτηριστικά  και  οι  ίδιοι,  νιώθουν  να  μην  ‘κλείνονται’  μέσα  στο  όργανό  τους.    Επίσης  με  το  κλικ  είχαμε  διαφορές  έως  και  6dB,  που  σημαίνει  ότι  το  κλικ  έμενε  μόνο  του  κι  έτσι  δεν  χρειαζόταν  να  ακούνε  τόσο  πολύ  δυνατά.

aLive:  Πως  ακούει  λοιπόν  η  πλειονότητα  των  μουσικών  στην  ορχήστρα?  3D  ή  2D?

3D  ακούει  ο  ντράμερ,  ο  κρουστός,  οι  κιθαρίστες.  Οι  μουσικοί  στα  πλήκτρα  δεν  χρησιμοποιούν  πολύ  το  3D  και  είναι  λογικό,  καθώς  ήδη  χρησιμοποιούν  ήχους  που  είναι  πολύ  ‘απλωμένοι’,  οπότε  προς  το  παρών  το  3D  μάλλον  τους  μπερδεύει  λίγο.

aLive:  Πως  ακούει  ο  Ρέμος?

Ο  Ρέμος  ακούει  με  side  και  ένα  ζευγάρι  δικά  του  μόνιτορ  της  Clair.  Xρησιμοποιεί  επίσης  το  ένα  in  ear  για  να  παίρνει  την  ατάκα,  ενώ  εκατέρωθεν  των  Clair  του  έχω  ένα  ζεύγος  wedge  που  οδηγώ  από  ένα  post  Aux  που  ακολουθεί  τη  μίξη  του  master,  όπου  ως  master  έχω  ορίσει  τα  side  fills.Εχουμε  ‘εφεύρει’  αυτή  τη  λύση  για  να  διορθώσουμε  αποτελεσματικά  το  πρόβλημα  που  προκύπτει  από  τις  αποστάσεις  σε  μεγάλες  αρένες  (με  22  μέτρα  άνοιγμα  πατάρι)  και  πασαρέλες  και  με  δεδομένο  ότι  δεν  φοράει  2  ακουστικά,  ουσιαστικά  έτσι  μειώνουμε  την  απόσταση.Οι  κινήσεις  που  κάνουμε  πλέον  στο  mix  είναι  πάρα  πολύ  μικρές. aLive:  Η  ύπαρξη  του  Klang  σε  βοήθησε  σε  σχέση  με  το  Ρέμο? Ναι  γιατί  πριν  αν  κάποιος  μουσικός  ενοχλούσε  τον  κατέβαζα.  Τώρα  οι  δυναμικές  της  ορχήστρας  είναι  πιο  συγκεκριμένες  και  ελεγχόμενες  και  οι  μουσικοί  έχουν  μπεί  και  σε  μια  νοοτροπία  να  μην  ‘ξεφύγω’  πολύ  αφού  ενοχλώ...

aLive:  Οσον  αφορά  την  πρακτικότητα  του  Klang,  πόσο  μεγάλη  είναι  η  διαφορά  με  ένα  τυπικό  IEM  σύστημα  στον  τομέα  αυτό?

Τεράστια.  Κι  αυτή  είναι  μια  μεγάλη  αναβάθμιση.  Αρκεί  να  σου  πώ  ότι  με  το  Klang  έχει  μειωθεί  σημαντικά  ο  χρόνος  των  soundcheck  μας  σε  μόλις  1  ώρα.  Το  στήσιμο  είναι  πολύ  πιο  εύκολο  και  γρήγορο,  καθώς  απαιτεί  δυο  καλώδια,  ένα  router  και  παίζει.  Δεν  έχεις  ούτε  αναλογικές  ‘τρύπες’,  ούτε  jack  σε  xlr  και  όλα  αυτά  τα  δεκάδες  καλώδια,  ούτε  απώλειες,  ούτε  hub.

aLive:  Αρα  μεταφέρεται  και  στήνεται  πανεύκολα…

Αυτός  ήταν  και  ένας  σημαντικός  λόγος  που  το  πήραμε,  καθώς  στο  εξωτερικό  που  θα  πάμε  μετά  από  αυτές  τις  συναυλίες,  τα  personal  mixer  που  έχουμε  στην  Ελλάδα  δεν  είναι  τόσο  διαδεδομένα,  καθώς  θεωρούνται  χαμηλότερου  επιπέδου  και  δεν  τα  χρησιμοποιούν  σε  μεγάλα  set-up,  οπότε  για  να  μεταφέρουμε  το  Aviom  θέλαμε  6-8  κουτιά,  έξτρα  τεχνικό,  πολλά  καλώδια,  ενώ  με  το  Klang  θα  πάμε  Αμερική  με  ένα  ρακάκι  2U,  το  router  μας  και  δυο  bnc  καλώδια…  Αυτό  θα  είναι  το  stage  μας  στην  περιοδεία  της  Αμερικής,  μαζί  με  8  pack  και  τα  μικρόφωνα  για  τα  τύμπανα.  Και  όλο  αυτό  είναι  πάρα  πολύ  εύκολο  να  στηθεί  και  να  σεταριστεί…

aLive:  Θα  ξαναγύρναγες  πίσω?

Με  τίποτα,  άλλωστε  τώρα  δεν  μπορώ  να  φύγω  εύκολα  και  από  τη  DiGiCo,  ενώ  με  δεδομένο  ότι  πλέον  θα  είναι  πάνω  στις  κονσόλες  με  DMI,  όπως  ανακοίνωσε  πρόσφατα  η  εταιρία,  αντιλαμβάνεσαι  ότι  αυτό  αλλάζει  πλέον  όλο  το  παιχνίδι. Πρέπει  να  ξέρεις  τι  θέλεις  να  κάνεις  όταν  το  στήσεις,  όμως  από  εκεί  και  πέρα  επειδή  όλα  τα  files  θα  παίζουν  με  όλες  τις  Digico  (σειρά  SD)  σου  λύνονται  τα  χέρια.

aLive:  Μικρόφωνο  του  Ρέμου  και  ακουστικά?

Ο  Ρέμος  χρησιμοποιεί  το  Wisycom  με  την  κάψα  Beta  58  της  Shure  για  μικρόφωνο  και  Sennheiser  για  ακουστικά

aLive:  Εχεις  να  προσθέσεις  κάτι  άλλο  για  το  Klang,  για  να  πάω  έξω  να  δω  τον  Κουντούρη?

Ναι,  θέλω  να  επισημάνω  το  πόσο  καλό  ήχο  έχει.  Και  το  αναφέρω  αυτό,  διότι  πλέον  σχεδόν  όλοι  μας  ασχολούμαστε  περισσότερο  με  το  UI,  τα  κουμπάκια,  το  περιβάλλον  εργασίας,  τις  εφαρμογές  και  τα  gadget  και  έχουμε  ξεχάσει  το  βασικό  ζητούμενο  στη  δουλειά  μας  που  είναι  ο  ήχος.  Και  το  Klang  ως  σύστημα  έχει  εξαιρετικό  ήχο!

 

Αφού  τελειώσαμε  με  τον  Γιώργο  Πανολάσκο  και  βγάλαμε  και  φωτογραφίες  από  το  stage  και  τον  εξοπλισμό,  κατέβηκα  στο  FoH  να  συναντήσω  το  συμμαθητή  μου  Αρη  Κουντούρη.

 

aLive:  Αρη  βλέπω  state  of  the  art  καταστάσεις.  32μπιτους  προενισχυτές  παντού,  96kHz  ανάλυση,  3D  In  Ear  της  Klang  ,  ένα  PA  σύστημα  (Κ2)  πρώτης  γραμμής  κλπ

Οντως,  σημαντικά  όλα  αυτά,  αν  και  τα  είχαμε  στο  μαγαζί  ήδη  από  το  Σεπτέμβριο  (Klang  κλπ),  όμως  ξέχασες  να  αναφέρεις  και  το  Optocore  και  θα  ξεκινήσω  από  αυτό  γιατί  το  θεωρώ  εξίσου  σημαντική  αναβάθμιση,  καθώς    δίνει  τη  δυνατότητα  σε  κάποιον  να  παίρνει  ότι  θέλει.  Δηλαδή  μπορείς  να  έχεις  14  ρακ  και  6  κονσόλες  σε  μια  λούπα  συνδεδεμένες  με  οπτική  ίνα  και  από  αυτά  ο  καθένας  να  παίρνει  ότι  θέλει  με  αυτό  το  ‘πράσινο’  που  βλέπεις  εδώ.  Δεν  είναι  όπως  πρίν  που  μοιραζόμασταν  τις  εισόδους  με  Madi  split,  αλλά  είχαμε  output  μόνο  από  μάστερ,  με  το  slave  μίξερ  να  πρέπει  να  στέλνει  αναλογικές  επιστροφές  και  τέτοια.  Πλέον  μπορείς  να  μοιράζεις  οτιδήποτε.

aLive:  Αρα  το  θεωρείς  κι  αυτό  εξίσου  σημαντική  αναβάθμιση…

Ναι  σκέψου  το  λίγο…  Μάλιστα  κάποιες  μεγάλες  παραγωγές  τύπου  Barbara  Streisand  που  γίνεται  τώρα  με  SD10  και  6  SD  ρακ,  διότι  έχει  57  άτομα  ορχήστρα  δεν  θα  μπορούσε  να  γίνει  με  άλλο  τρόπο…

aLive:  Μου  έδειχνες  και  τα  κανάλια  που  μοιραζόσαστε  με  το  Γιώργο  δίχως  να  δεσμεύετε  preamps…

Ακριβώς!  Υπάρχουν  και  8  κανάλια  send  –  return  που  μοιραζόμαστε  με  το  Γιώργο  χωρίς  να  απασχολούν  προενισχυτές  καθώς  βρίσκονται  ‘μέσα  στην  οπτική  ίνα’.  Κοινώς  μπορούμε  να  αλλάζουμε  πράγματα  εκτός  προενισχυτών,  ενώ  μπορούμε  να  αλλάζουμε  και  γραπτά  μηνύματα…

aLive:  Πόσο  άλλαξε  ο  ήχος  σου  με  τους  32μπιτους  ‘Stadius’  pre-amps

Με  τους  32μπιτους  προενισχυτές  είδαμε  τεράστια  διαφορά.  Τώρα  αν  μου  ζητήσεις  να  την  ποσοστοποιήσω,  δηλαδή  να  σου  πω  τι  ποσοστό  αναλογεί  στους  νέους  προενισχυτές  και  τι  ποσοστό  στα  96kHz  δεν  μπορώ  να  σου  το  προσδιορίσω,  γιατί  τα  κάναμε  ταυτόχρονα.  Και  τα  δυο  μαζί  σε  κάνουν  να  μη  θέλεις  να  ξαναδείς  τα  παλιά  ρακ.  Σα  να  έχεις  άλλη  κονσόλα  στα  χέρια  σου  και  όχι  τη  γνώριμη  SD12  που  είχα  τόσο  καιρό.  Πλέον  υπάρχει  σημαντικά  περισσότερη  ανάλυση  στις  μεσαίες  και  υψηλές  συχνότητες  και  όλο  το  πράγμα  γίνεται  ακόμα  πιο  μουσικό  και  ‘απαλό’.  Αυτή  είναι  η  αίσθηση  που  έχω.

aLive:  Αυτό  που  περιγράφεις  το  μεταφράζω  ως  ‘τεράστια’  διαφορά  σε  σχέση  με  τους  στάνταρ  preamps.  Είναι  έτσι  ή  υπερβάλλω?

Ακριβώς  έτσι  είναι,  η  διαφορά  είναι  τεράστια.  Είναι  άλλωστε  κάτι  που  και  οι  μουσικοί  το  κατάλαβαν  από  την  πρώτη  μέρα,  άλλωστε  είναι  χαρακτηριστικό  ότι  έκτοτε  δεν  ζήτησαν  σχεδόν  τίποτα  ούτε  σε  επίπεδο  συχνοτικό  ή  σε  δυναμικά…  Και  ο  Ρέμος  το  κατάλαβε  με  πιο  έμμεσο  τρόπο,  καθώς  είναι  γεγονός  ότι  από  εκείνη  την  ημέρα  της  αναβάθμισης,  είναι  πιο  χαλαρός,  λιγότερο  απαιτητικός,  καθώς  είναι  προφανές  ότι  του  ‘έκατσε’  καλύτερα  όλο  αυτό  και  τον  ικανοποίησε…  Είναι  και  το  Klang  που  παίζει  ρόλο  γιατί  ως  δια  μαγείας  μας  έδωσε  καλύτερο  ‘αυτομιξάρισμα’  της  ορχήστρας  και  καλύτερες  δυναμικές.

aLive:  Μου  είπες  πρίν  ότι  το  φοβόσουν  λίγο  στην  αρχή  το  Klang.  Γιατί?

Ολοι  μας  το  φοβόμασταν.  Όταν  ψάχνεις  το  demo  λογικό  είναι  να  τρομάζεις  λίγο  όταν  συνειδητοποιείς  ότι  αυτό  θα  το  χειριστούν  άνθρωποι  που  δεν  έχουν  τόσο  μεγάλη  ευχέρεια  στη  χρήση  του  3D  και  της  τεχνολογίας  αυτής.  Παρόλα  αυτά,  λειτούργησε  καλά  γιατί  δεν  έχει  μετατροπή  σε  δίκτυο,  άρα  ο  ήχος  είναι  καλύτερος  εξ’  αρχής.  Επίσης,  με  δεδομένο  ότι  δεν  το  ‘τσεκουρώνουν’  όπως  το  Aviom,  το  ‘σκαλίζουν’  λιγότερο  άρα  αυτομιξάρονται  καλύτερα,  οπότε  έχω  διαπιστώσει  καλύτερο  αποτέλεσμα  και  έξω  στο  foh,  από  τις  ίδιες  της  πηγές  τους.  Επίσης  ο  Γιώργος  έχει  πλήρη  έλεγχο  του  τι  ακούει  ο  κάθε  μουσικός  και  όχι  μόνο  τι  στέλνει  σε  αυτόν.  Όλα  αυτά  μαζί  βελτίωσαν  σημαντικά  τις  συνθήκες  δουλειάς  και  τον  ήχο  μας.

aLive:  Με  τα  Κ2  παίζεις  καιρό?  Πως  σου  φαίνονται  και  κυρίως  πως  ‘έκατσαν’  εδώ  μέσα  που  δεν  είναι  και  ο  πιο  εύκολος  χώρος  για  Live?

Η  αλήθεια  είναι  ότι  το  ξεκίνημα  ήταν  κάπως  δύσκολο.  Μετά  από  σχεδόν  2  χρόνια  είμαστε  όλο  και  καλύτερα  με  το  σύστημα.  Είναι  ιδιαίτερο  σύστημα,  δυνατό,  καθαρό,  θέλει  δουλειά  στο  σετάρισμα,  δεν  όπως  το  dV  dosc  plug  n  play.  Εδώ  μέσα,  παρότι  ο  χώρος  είναι  προβληματικός  και  παρότι  φοβόμουν  πολύ  τα  χαμηλά  του,  το  σύστημα  εντούτοις  παίζει  μια  χαρά.

aLive:  Από  plugins  και  εφέ  βλέπω  Waves?

Ναι,  χρησιμοποιώ  Waves,  αλλά  μπορώ  και  χωρίς  αυτά,  ωστόσο  είναι  ένα  ακόμα  χρήσιμο  εργαλείο.

Μετά  η  ώρα  πέρασε  ακόμα  πιο  ευχάριστα  καθώς  ασχοληθήκαμε  για  λίγο  μαζί  με  τον  Αρη  με  το  low  end  του  συστήματος  (κυρίως)  μέσω  του  virtuall  soundcheck.

 

Φώτα  και  Visual

Δίπλα  στον  Αρη  και  πίσω  από  την  grandMA3  full  size  (της  εταιρίας  Manos  Backline  Services)  συναντήσαμε  τον  Περικλή  Μαθιέλλη,  που  έχει  επιμεληθεί  το  σχεδιασμό,  προγραμματισμό  (και  χειρισμό  βεβαίως)  των  φωτισμών  και  των  Visual  της  περιοδείας  του  Αντώνη  Ρέμου.

Να  επισημάνουμε  εδώ  ότι  τα  LED  ανήκουν  στην  εταιρία  Audio-Tech  του  Δημήτρη  Παυλάκη,  ενώ  η  εξέδρα  είναι  της  εταιρίας  Seen  του  Γιώργου  Μεγαλιού.  H  εξέδρα  της  Layher  είχε  διαστάσεις  12,4  x  10,3  μέτρα  ενώ  περιελάμβανε  και  extensions  για  μόνιτορ  κονσόλα  και  για  side  fills.  Επίσης  υπήρχαν  400  μέτρα  κάγκελα  τύπου  ΕΛΠΑ  και  30  μέτρα  Mojo  με  πόρτες  για  διέλευση  καλωδίων.

Ο  Περικλής  Μαθιέλλης  μας  είπε  τα  εξής:

To  σχέδιο  προέκυψε  μετά  από  συζήτηση  με  όλους  τους  τεχνικούς,  την  παραγωγή  και  φυσικά  τον  κ  .Ρέμο,  ο  οποίος  ήθελε  κάτι  εντυπωσιακό,  το  οποίο  να  μην  αλλάξει  ιδιαίτερα  κατά  την  περιοδεία,  να  στήνεται  και  να  μεταφέρεται  γρήγορα.  Στην  αρχή  είχαμε  σκοπό  να  το  κρεμάσουμε  όλο  από  την  οροφή  του  γηπέδου,  αλλά  μετά  από  σύντομη  μελέτη  των  χώρων  της  περιοδείας,  καταλάβαμε  ότι  αρκετοί  εξ  αυτών  δεν  έχουν  προδιαγραφές  για  τέτοιο  στήσιμο,  οπότε  καταλήξαμε  στη  λύση  του  support.

Ο  κ.  Ρέμος  είχε  την  ιδέα  για  τις  τρεις  πίσω  οθόνες  και  ο  σκηνοθέτης  του  ο  Γιώργος  Λύρας  ανέλαβε  την  δημιουργία  του  content  και  την  επιμέλειά  τους  κατά  τη  διάρκεια  του  live,  με  τη  βοήθεια  του  Φίλιππου  Τρέπα  στον  media  server.  Από  κεί  και  πέρα  σχεδιαστικά  ανέλαβα  να  πλαισιώσω  τις  οθόνες  και  να  δημιουργήσω  φωτιστικά  επίπεδα  για  όλους  τους  θεατές.  Στον  προγραμματισμό,  από  την  στιγμή  που  επέστρεψα  στον  κ.  Ρέμο,  ακολουθώ  την  ίδια  λογική  που  έχω  σε  όλες  μου  τις  δουλειές.  Κάθε  τραγούδι  έχει  ένα  δικό  του  cuelist  που  μπορεί  να  περιέχει  από  ένα  έως  και  30  cue.  Ανά  πάσα  στιγμή  μπορώ  να  επέμβω  και  να  αλλάξω  οτιδήποτε  μου  έρθει  στο  μυαλό  σε  οποιοδήποτε  σημείο.  Έχουμε  συνειδητά  περιορισμένη  χρωματική  παλέτα  λόγω  ρεπερτορίου  και  καθώς  σε  όλες  μου  τις  δουλειές  χρησιμοποιώ  αρκετά  την  ψυχολογία  του  χρώματος.  Οπότε  η  συμμετρία,  ο  ρυθμός,  η  φωτιστική  ερμηνεία  πολλές  φορές  των  τραγουδιών,  το  υποσυνείδητο  παιχνίδι  με  το  συναίσθημα  του  θεατή  και  οι  χρωματικές  "αρμονίες"  χαρακτηρίζουν  την  αισθητική  αυτού  του  live.

Φωτιστικός  εξοπλισμός

49  beam  10r  Space  lights

16  High  End  Solaspot  1000

20  Clay  Paky  B-Eye  K-10

24  Clay  Paky  Sharpy

12  Fos  F-5

24  Led  Bars  Robe  Cyc  Fx8

6  Blinders

2  MDG  3000

1  MDG  atmosphere

1  Grand  MA3  full  size  (operating  in  mode  2)

2  Followspot  Robert  Juliat  2500  watt.

8  Lasers  by  Laserdesign  (Θέμης  Τσιτσάνης)

4  rgb  20  watt

4  rgb  15  watt

Visual  εξοπλισμός

Χρησιμοποιήθηκαν  συνολικά  5  LED  οθόνες  (3  πίσω  και  2  μπροστά  –  εκατέρωθεν  του  PA  συστήματος)  συνολικού  εμβαδού  83  τ.μ.  της  εταιρίας  AudioTech  του  κ.  Δημήτρη  Παυλάκη.

Αναλυτικά  ο  visual  εξοπλισμός  ήταν  ο  εξής:

3  Οθόνες  διαστάσεων  3x5.5  πίσω  με  pitch  4.8,  outdoor,  3840hz  refresh  rate

2  οθόνες  διαστάσεων  3x5  δεξιά  &  αριστερά  με  3.9  pitch.  indoor,  3840hz  refresh  rate

Media  server  Resolume  7  μέ  mac  book  Pro  2019,

Μίκτης  εικόνας  Blackmagic  Atem

Οι  οθόνες  οδηγήθηκαν  από  συνολικά  4  Controller  Novastar  660  Pro.

Συντελεστές  Παραγωγής  ΑΝΤΩΝΗΣ  ΡΕΜΟΣ  -  Live  Experience  Tour  2020

 

Παραγωγή

Γαλαξίας  Παραγωγές  -  Αντρη  Ορφανίδου

Βοηθοί  -  Χάρης  Γιανναδάκης  /  Μαρία  Τουλούπη

Χορηγός  Λουξ  αναψυκτικά

Papadimas  Audio

Ηχος

Γιώργος  Γιαννόπουλος

Αρης  Γκόλιας

Μάκης  Αλατάς

Λευτέρης  Χατήρας

Αντώνης  Σκουρλής

Φώτα

Xατζηγιάννης  Ευθύμιος

Lupuiyak  Serghei

Tσανίδης  Γιούρι

Bustiuc  Vitalie

Backline  /  Wireless  Tech

Χρήστος  Μυλωνάς

Αντώνης  Χαλίλ

Προσωπικό  εταιρίας  AudioTech

Μπάρλας  Αναστάσιος  ,

Λαγούρη  Χριστίνα

Αλέξανδρος  Μπεναβιδες

Μουνδρούκας  Αντρέας

Κουσκουλής  Ηρακλής

Γιάννης  Επιφανίου

 

 

του  Βασίλη  Λαδονικόλα 

www.alive.gr 

 

 

 

 

 

 

Tags: