• English (UK)
  • Greek (Greece)

KLANG: 3D in ear monitoring –Αυτό κι αν ήταν highlight

ΑξιολόγησηΧρήστη: 5 / 5

ΑστέριαΕνεργάΑστέριαΕνεργάΑστέριαΕνεργάΑστέριαΕνεργάΑστέριαΕνεργά
 

Αναμφίβολα,  μια  από  τις  μεγαλύτερες  καινοτομίες  του  audio  στις  μέρες  μας  (και  είναι  γεγονός  ότι  δεν  συμβαίνουν  τακτικά  πραγματικές  καινοτομίες  στο  audio)  είναι  το  3D  in  ear  monitoring ή  αν  προτιμάτε  το  immersive  audio,  όχι  για  τους  θεατές  μιας  συναυλίας,  αλλά  για  τα  ακουστικά  των  performers  και  μουσικών.

Η  ιστορία  είναι  γνωστή.  Μια  μικρή  Γερμανική  εταιρία  η  Klang  Technologies  ασχολήθηκε  με  πάθος  εδώ  και  αρκετά  χρόνια  με  την  ανάπτυξη  και  ολοκλήρωση  του  εν  λόγω  project.  Τελικά  τα  κατάφερε  τόσο  καλά  που  πριν  από  περίπου  δυο  χρόνια  αποκτήθηκε  (η  τεχνολογία  αλλά  και  η  ίδια  η  εταιρία  βεβαίως)  από  τον  κορυφαίο  όμιλο  κατασκευής  μίξερ  (Audiotonix)  προκειμένου  να  ενσωματώσει  την  τεχνολογία  της  Klang  στις  κονσόλες  της  DiGiCo,  κάτι  που  έγινε  φέτος  με  πρώτη  την  SD  12  (από  την  κορυφαία  σειρά  SD  της  εταιρίας).

Στο  περίπτερο  της  Kariotis  Audio  &  Lighting  λοιπόν,  στην  έκθεση  iNTERLiNKED  expo  του  Ζαππείου,  βρισκόταν  ένα  πλήρες  πακέτο  demo  όπου  ένα  σύστημα  KLANG  μέσω  του  integration  του  και  το  χειρισμό  του  μέσω  μιας  DiGiCo  SD12  (version  11.43),  έδινε  σε  όσους  έβαζαν  τα  ακουστικά  στο  κεφάλι  τους  (και  ήταν  πολλοί  αυτοί  στη  διάρκεια  της  iNTERLiNKED  expo)  μια  πρωτόγνωρη  εμπειρία  3D  ακροάσεων,  που  δεν  είχαν  βιώσει  ποτέ  ξανά  στη  ζωή  τους.

Όπως  είπαμε,  τα  demos  ήταν  συνεχή,  και  τους  ακροατές  κατά  τη  διάρκεια  του  3ημέρου  της  έκθεσης,  περίμεναν  οι  κ.κ.  Jaap  Pronk  και  Βασίλης  Σκούρας,  αλλά  και  οι  ηχολήπτες  Γ.  Πανολάσκος  και  Β.  Μόσχος  (τόσο  στο  booth  όσο  και  στα  σεμινάρια  της  Kariotis  Audio  &  Lighting  στην  ειδικά  διαμορφωμένη  αίθουσα  του  Ζαππείου),  οι  οποίοι  ήδη  χρησιμοποιούν  το  3D  σύστημα  της  Klang  μέσω  των  μίξερ  της  DiGiCo,  με  τους  καλλιτέχνες  που  συνεργάζονται  (Αντώνη  Ρέμο  και  Theodore  αντίστοιχα).

Είναι  χαρακτηριστικό  αυτό  που  μας  περιέγραψε  ο  Βασίλης  Σκούρας  που  είχε  επιφορτιστεί  με  την  παρουσίαση  των  εν  λόγω  demo  στο  booth  της  Kariotis  Audio  &  Lighting  ότι:  «κανονικά  θα  έπρεπε  να  έχουμε  μια  κάμερα  στο  ύψος  του  προσώπου  όσων  άκουγαν  με  το  KLANG.  Θα  βλέπαμε  έτσι  την  έκφραση  και  τον  ενθουσιασμό  όλων  όταν  γινόταν  η  μετάβαση  από  τις  stereo  ακροάσεις  στο  3D,  ενώ  ακόμα  μεγαλύτερος  ήταν  ο  ενθουσιασμός  τους  κατά  τη  διαδικασία  της  μετακίνησης  των  οργάνων  όχι  μόνο  στον  άξονα  μεταξύ  των  δυο  αυτών,  αλλά  και  στους  άξονες  του  βάθους  και  του  ύψους…».

Επίσης,  όπως  αποδείχθηκε,  ο  χειρισμός  του  KLANG  μέσω  της  SD12  ήταν  κυριολεκτικά  παιχνίδι,  με  ένα  παραστατικό  και  άκρως  εύχρηστο  UI…

Η  πρακτική  ακροάσεων  του  Klang  όπως  μας  την  είχε  παρουσιάσει  ο  Phil  Kamp…

Για  να  το  αναλύσουμε  λίγο  αυτό,  θα  ανατρέξουμε  σε  όσα  μας  είχε  αναφέρει  πρό  καιρού  ο  ίδιος  Phil  Kamp  της  KLANG,  λέγοντάς  μας  ότι  εγκέφαλός  μας  αναγνωρίζει  τους  ήχους  και  τους  επεξεργάζεται  ως  εξής:  υπάρχουν  3  βασικοί  πυλώνες  επεξεργασίας,  η  στάθμη,  ο  χρόνος  και  ο  τρίτος  παράγοντας  έχει  να  κάνει  με  το  ακουστικό  πτερύγιο  του  αυτιού  μας  και  την  απορρόφηση  και  ανάκλαση  του  ήχου  με  διαφορετικούς  τρόπους.  Τότε  μας  είχε  παραθέσει  το  παράδειγμα  με  τη  φορά  και  με  τη  δεδομένη  αντίληψη  του  εγκεφάλου  μας  να  αναγνωρίζει  την  κατεύθυνση  των  ήχων,  και  τις  φασικές  /  χρονικές  διαφορές,  ενώ  μας  είχε  δώσει  διάφορα  παραδείγματα,  προκειμένου  να  καταλήξει  ότι  στα  IEM  δεν  θέλουν  να  δώσουν  απλά  τα  σήματα  σε  μια  μίξη,  αλλά  να  βάλουν  και  το  μυαλό  μας  στην  επεξεργασία.

Επίσης,  είχε  τοποθετήσει  ψηλά  στην  ατζέντα  και  την  ακουστική  κόπωση,  καθώς  ένας  μουσικός  ακούει  διαφορετικά  μετά  από1  –  1,5  ώρα,  εξ’  ού  και  αρκετά  συχνά  οι  μουσικοί  έχουν  την  εντύπωση  ότι  κάτι  αλλάζει  ο  ηχολήπτης  τους  στη  μίξη.  Στην  Klang  λοιπόν  διαπίστωσαν  μέσω  πολυετής  έρευνας,  ότι  ακούγοντας  3D,  ο  εγκέφαλός  μας  δεν  επεξεργάζεται  την  πληροφορία  συνέχεια,  εξ’  ου  και  παραμένει  ξεκούραστος.

Περισσότερες  πληροφορίες  για  το  KLANG  Immersive  3D  in  ear  monitoring  system  θα  σας  δώσουν  στην  εταιρία  Kariotis  Audio  &  Lighting,  ενώ  την  καθημερινή  τους  εμπειρία  με  αυτό  σε  συναυλιακό  επίπεδο  μπορούν  να  σας  την  μεταφέρουν  και  οι  ηχολήπτες  κ.κ  Γιώργος  Πανολάσκος  και  Βαγγέλης  Μόσχος.  Γι  αυτούς,  το  KLANG  δεν  είναι  το  μέλλον  του  audio  όσον  αφορά  το  in  ear  monitoring,  αλλά  το  παρών  που  βιώνουν  στις  συναυλίες  τους  και  τις  μπάντες  τους…

πηγή: Alive.gr

Βασίλης  Λαδονικόλας 

 


Δείτε  παρακάτω  βίντεο  από  την  παρουσίαση  της KLANG  που  ο  Γ.  Πανολάσκος (Sound Engineer) μας περιγράφει την δική του εμπειρία απο το σύστημα.

 

 

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

 

 

 

 

Tags: